نارضایتی استاندار گیلان از فرسودگی ناوگان حمل و نقل

استاندار گیلان با بیان اینکه آمار فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل گیلان رضایت‌بخش نیست گفت: دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تسهیلاتی را اختصاص داده بود که در گیلان به‌نحو مطلوب از آن استفاده نشد.
کد خبر: ۹۲۰۰۰۲۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در دیدار مدیرکل و مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با وی در رشت ضمن قدردانی از اقدامات و وظایف شرکت‌های حمل و نقل و ناوگان عمومی اظهار داشت: از تلاش‌های مضاعف این قشر در ایامی مانند نوروز، اربعین حسینی و عملکرد هوشمندانه آنان در قضیه گرانی بنزین قدردانی می‌کنم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مطالب و مشکلات مطرح شده در این جلسه مانند عمر بالای ناوگان حمل و نقل کاملاً درست است خاطرنشان کرد: دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تسهیلاتی را اختصاص داده بود که در گیلان به‌نحو مطلوب از آن استفاده نشد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور افزود: با توجه به اینکه گیلان استانی گردشگرپذیر است و مواهب طبیعی ارزشمندی دارد باید از این ظرفیت به‌خوبی بهره ببریم و امیدوارم با استفاده از فرصت تجارت با اوراسیا افزایش 17 درصدی در بخش بار استان گیلان را بیشتر توسعه دهیم.

زارع با بیان اینکه نباید تنها از طریق کمک دولت مشکلات بخش حمل و نقل را برطرف کرد ابراز داشت: باید انگیزه بیشتری برای استفاده حداکثری از یارانه‌هایی که دولت از طریق تسهیلات به این بخش می‌دهد را در بین فعالان این عرصه ایجاد کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شاهد گسترش مراکز خدمات رفاهی بین جاده‌ای هستیم تصریح کرد: سرمایه‌گذاران زیادی در این بخش فعالیت می‌کنند و تأکید می‌کنم که آسایش خاطر برای مسافرانی که به گیلان می‌آیند را فراهم کنید.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل ضمن افزایش ضریب ایمنی دستاوردهای زیست محیطی خوبی نیز دارد خاطرنشان کرد: آمار فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل گیلان رضایت‌بخش نیست اما می‌توان با کمک بخش خصوصی و بانک‌ها مشکلات این حوزه را برطرف کرد.

زارع اقدامات نظارتی را در کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی مؤثر دانست و گفت: 36 درصد کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیرهایی که سامانه ثبت تخلفات در آنجا نصب شده گواه این مطلب است که کنترل و نظارت بسیار مهم بوده و باید نسبت به گسترش ثبت این سامانه‌ها اهتمام کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ارتقاء شاخص‌ها در حوزه ناوگان حمل و نقل را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: این موضوع باعث افزایش نشاط عمومی در جامعه و رضایت‌مندی مردم می‌شود و با تقویت خودروسازهای داخلی می‌توان با پرداخت مبلغ کمتر خودروهای باکیفیت‌تر بخریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات