رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان خبر داد:

راه‌اندازی ۳۱ پایگاه جدید اورژانس در گیلان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: طبق هدف‌گذاری‌های سازمان اورژانس کشور و به جهت اهمیت گیلان به عنوان استانی گردشگرپذیر و پرتردد در تمام ایام سال به‌ویژه هنگام تعطیلات قرار است تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۱ پایگاه جدید دیگر در این استان راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۹۲۰۱۰۴۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, پیمان اسدی صبح امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح زمستانه این مرکز در سراسر استان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر 62 پایگاه، 480 نفر نیرو، بیش از 130 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای اجرای این طرح در اختیار اورژانس 115 استان گیلان قرار دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با بیان اینکه در حوادثی که تلفات بیشتری داشته باشند از اتوبوس آمبولانس استفاده می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر 2 دستگاه موتورآمبولانس در شهر رشت داریم که با توجه به حجم بالای تردد وسائل نقلیه و ترافیک شدید خیابان‌های شهری از این دستگاه‌ها برای عبور از ترافیک و امدادرسانی به مجروحان حوادث استفاده می‌کنیم.

وی از اختصاص 11 دستگاه آمبولانس بنز دو دیفرانسیل جدید از سوی سازمان اورژانس کشور به گیلان برای امداد‌رسانی در نقاط صعب‌العبور و گردنه‌‌های خطرناک استان خبر داد و افزود: این وسائل امدادی برابر اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام شده تا چند روز آینده در اختیار پایگاه‌های اورژانس 115 گیلان مستقر در مناطق صعب‌العبور قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان آغاز به‌کار پایگاه امداد هوایی استان از شهریورماه 98 و مشارکت آن در طرح زمستانی امسال این مرکز را مورد اشاره قرار داد و گفت: یک فروند بالگرد هم در گیلان داریم که در مواقع بحرانی و لازم از آن جهت امدادرسانی به مجروحان حوادث طبیعی و غیرطبیعی استفاده می‌شود.

اسدی ترافیک شهری را از معضلات و چالش‌های پیش‌روی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان خواند و ابراز داشت: در حال حاضر شهرهایی نظیر رشت، انزلی، تالش و لنگرود از جمله مراکزی در استان گیلان محسوب می‌شوند که برای ارائه فوری و سریع خدمات اورژانس به مجرحان حوادث در آن‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

وی افزایش تعداد موتورآمبولانس‌‌‌‌ها در سطح شهرهای پرتردد گیلان برای انجام سریع‌تر عملیات پزشکی اورژانس را لازم دانست و تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی نیز از دیگر مشکلات و چالش‌هایی است که مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با آن روبه‌رو است و امیدواریم این معضل با جذب نیروهای لازم هر چه سریع‌تر برطرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات