خبرهای داغ:
فرمانده بسیج عشایری اردبیل:

نمایندگان بسیج سفیران کتاب در مناطق عشایری هستند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری اردبیل گفت:فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه عشایری استان اردبیل ترویج می شود.
کد خبر: ۹۲۰۱۵۸۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

به گزارش بسیج عشایری از اردبیل،

سرهنگ حسین حسین زاده بعد از ظهر امروز در نشست با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در اصلاندوز اظهار کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با توجه به لزوم توسعه کتابخانه های عمومی متناسب با نیازهای جامعه به مناطق محروم و عشایری و استفاده از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی کشور به منظور بسترسازی ارتقای سطح مطالعه مفید تفاهم‌نامه‌ای فی ما بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان بسیج عشایری کشور منعقد شده است.

وی تصریح کرد: بسیج عشایری و کتابخانه های عمومی در تفاهم نامه همکاری به دنبال ارائه خدمات به مناطق محروم و عشایری کشور،تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه عشایری، ارتقاء سطح بینش و آگاهی آحاد جامعه عشایری نسبت به مسائل فرهنگی جامعه و برگزاری مسابقات کتابخوانی در مناطق عشایری است .

فرمانده ناحیه بسیج سپاه عشایری استان بیان کرد: معرفی کتابخانه های واقع در شهرستانهای دارای بافت عشایری از جمله اصلاندوز ، پارس‌آباد ، بیله‌سوار،گرمی،خلخال و مشکین شهر با اولویت مناطق پر جمعیت به‌عنوان کتابخانه هایی معین جهت ارتباط با حوزه های مقاومت بسیج و برگزاری جلسات جمع خوانی کتاب، تهیه و ارسال بسته های فرهنگی تبلیغی برای ارائه به مناطق هدف، توسعه فعالیت های بخش کودک کتابخانه ها و برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی برای عشایر از اهداف همکاری کتابخانه های عمومی استان اردبیل و بسیج عشایری عنوان کرد.

حسین زاده عنوان کرد: در راستای پیشبرد برنامه های کتابخوانی در جامعه عشایری ، نمایندگان بسیج عشایری به عنوان سفیران کتاب در ارتباط با کتابخانه های معین و ارائه خدمات به مناطق هدف ،همکاری با نهاد در ارائه خدمات کتابخانه و مشارکت در برگزاری مسابقات کتابخوانی در جامعه عشایری، بررسی نیاز مناطق عشایری با توجه به شیوه زندگی و اعلام به نهاد جهت گرد آوری منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات، مشارکت در برگزاری برنامه های فرهنگی و ترویجی در جامعه عشایری و تحویل اقلام فرهنگی تبلیغی توسط سفیران کتاب از کتابخانه های معین و توزیع در مناطق عشایری معرفی می شود.

وی بهره گیری از فرصت ها و همکاری های متقابل در راستای هدف متعالی ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه عشایری مهم دانست و گفت:بسیج سپاه عشایری استان آمادگی دارد با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با همکاری کتابخانه های عمومی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدم های موقری بردارد.

در ادامه جلسه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل بیان کرد:کتاب و کتابخوانی زیربنای توسعه فرهنگی در جامعه است و امروز باید از ظرفیت نهاد و دستگاه های مختلف فرهنگی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

پروانه رضاقلی زاده استفاده از ظرفیت بسیج عشایری استان را در توسعه فرهنگ کتابخوانی مهم دانست و گفت: بدون شک پیشگامی بسیج عشایری استان در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین جامعه عشایری می تواند موثر واقع شود و در همین راستا کتابخانه های عمومی نیز آماده همکاری برای تحقق این امر مهم است.

وی بیان کرد: امروز کتابخانه های عمومی به پایگاه های فرهنگی در جامعه تبدیل شدند و امروز کتابخانه ها با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش موثری دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار