خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی در سال ۹۹ـ ۹۸ آموزش تخصصی جهادگران در بحث محرومیت زدایی است که بتوانیم با آموزش نیروی انسانی توانمند و متخصص در پیشبرد اهداف مورد نظر گام برداریم.
کد خبر: ۹۲۰۱۷۰۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان صبح امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با هدف مهارت آموزی و ایجاد گروه‌های تخصصی و تقویت فرهنگ جهادی و خدمت رسانی، با بیان اینکه ظرفیت و آموزش دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیشتر در زمینه کار‌های عملی است اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه با این مجموعه بهتر می‌توان در روستا‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مختلف استان در راستای اهداف مورد نظر و مباحث مختلف محرومیت زدایی و اشتغال زایی گام برداشت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر نقش جوانان در آینده نظام خاطرنشان کرد: در موضوعات مربوط به فعالیت‌های جهادی سعی کردیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در این راستا گام برداریم و این گونه فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی در سال ۹۹ـ ۹۸ آموزش تخصصی جهادگران در بحث محرومیت زدایی است که بتوانیم با آموزش نیروی انسانی توانمند و متخصص در پیشبرد اهداف مورد نظر گام برداریم.

وی با بیان اینکه بیشتر آموزش‌ها در زمینه‌های مختلف تسهیلگری و حضور میدانی در تدوین سند اشتغال است گفت: یکی از موضوعات آموزش مهارتی و فنی است که اگر جهادگران آموزش لازم را در این زمینه ببینند بهتر می‌توانند در اردو‌ها مشکلات روستاییان و خانواده‌های محروم را مرتفع کنند.

هنری عنوان داشت: در راستای آموزش جهادگران، بسیج سازندگی از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با انعقاد تفاهم نامه با این دانشگاه استفاده می‌کند تا با ارائه گواهی حضور به جهادگران و تخصص دادن به آن‌ها در اشتغال زایی در روستا‌ها کمک کند چراکه ارتباط گیری دانشجویان جهادگر متخصص و دارای مهارت بهتر می‌تواند مشکلات مناطق را برطرف کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از بخش‌های دنبال شده در زمینه اشتغال در مناطق محروم و روستا‌ها تکمیل زنجیره رسته‌های شغلی است که نیازمند دستگاه‌های تبدیلی و فرآوری است در همین راستا با استفاده از ایده‌های دانش بنیان توانستیم در زمینه محصول زرشک دستگاه دان کن را به کشاورزان ارائه دهیم.

مسئول بسیج سازندگی استان با اشاره به ایجاد کارگاه‌های اشتغال در داخل دانشگاه گفت: در این راستا می‌توان افراد سرپرست خانوار که توان ایجاد شغل و کسب مهارت را ندارند با معرفی به دانشگاه و کسب دانش و مهارت بتوانند واحد اشتغال راه اندازی کنند که این اقدام به خودکفایی این گونه افراد کمک می‌کند.

وی تأمین عرصه‌های مورد نیاز روستا را از دیگر اهداف سازمان بسیج سازندگی در راستای اشتغال زایی دانست و گفت: با استفاده از دانش و ظرفیت دانشجویان و متخصصین در قالب برگزاری اردو‌های یک روزه، رزمایش خدمت به مردم مناطق محروم در زمینه‌های مختلف خدمات و آموزش ارائه می‌شود تا در شرایط امروز که جنگ اقتصادی است با ارائه این گونه خدمات و افزایش انگیزه مردم در زمینه تولیدات و اقتصاد بهترین پاسخ را به توطئه‌های دشمنان بدهیم.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز پیشران در صنعت با همکاری دانشگاه بیرجند گفت: در این زمینه اقداماتی در بحث کشت الگویی به منظور بهره وری بیشتر در حوزه محصولات باغی و کشاورزی انجام شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها