خبرهای داغ:

اولین دوره مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه در قزوین برگزار شد

مدیر فرهنگسرای شهید رجایی قزوین گفت: اولین دوره مسابقات استانی محاسبات ذهنی با چرتکه باحضور ۱۰۰ نفر صبح امروز در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۰۱۷۵۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، زیبا لطفی مدیر فرهنگسرای شهید رجایی قزوین با اشاره به برگزاری اولین دوره برگزاری مسابقات چرتکه در قزوین، تصریح کرد: آموزش چرتکه در درس ریاضی باعث افزایش خلاقیت و خود‌کارآمدی دانش‌آموزان می‌شود؛ با آموزش چرتکه می‌توان مهارت‌ها و توانایی‌های خلاقیت در ریاضی را افزایش داد.

وی افزود: چرتکه در واقع به منظور تسهیل یادگیری، وارد فرایند آموزشی شده که مورد استقبال دانش‌آموزان و معلمان قرار گرفته است.

لطفی تاکید کرد: محاسبه با چرتکه باعث فعال شدن نیم کره راست و چپ مغز، افزایش سرعت در محاسبات و در نهایت بالا رفتن قدرت تمرکز در دانش آموزان می‌شود.

وی افزود: امروز اولین دوره مسابقات استانی در رده سنی ۷ تا ۱۲ سال در قزوین برگزار شد،دشرکت کنندگان در زمان تعیین شده باید سوالات ذهنی را با چرتکه حساب کنند و برترین‌ها پس از گزینش به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

افزود: مسابقه شهرستان ها برگزار شده و ١٠٠ نفر انتخاب شدند که امروز این تعداد در مسابقات استانی شرکت کردند که از این میان ٢٠ نفر براي مسابقه كشوري انتخاب میشوند، و در نهایت ٥ نفر براي مسابقه جهاني برگزیده میشوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها