سخنگوی سپاه قدس گیلان:

بصیرت‌افزایی در جامعه سرلوحه کار سپاه است

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان گیلان گفت: مردم‌یاری، کار جهادی و بصیرت‌افزایی در جامعه سرلوحه کار سپاه و بسیج است.
کد خبر: ۹۲۰۲۸۰۷
|
۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

بصیرت‌افزایی در جامعه سرلوحه کار سپاه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ دوم پاسدار امین یادگاری پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به معانی بصیرت اظهار داشت: رهبر انقلاب همواره معنای بصیرت را در گم نکردن و اشتباه نکردن راه، دچار کج‌راهه‌‌ها نشدن، اشتباه نکردن در کار و هدف و چشمان تیزبینی که بتواند مسائل پیچیده سیاست را به خوبی تشخیص دهد مطرح کردند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان با اشاره به عوامل بصیرت در جامعه بیان کرد: امور و قوانین این کشور بر اساس دین اسلام است لذا مردم و مسئولان باید شناخت صحیح و جامعی از دین داشته باشند در غیر این صورت جامعه دچار مشکل می‌شود.

یادگاری، ذکر و یاد خدا را در افزایش بصیرت اجتماعی جامعه موثر دانست و تصریح کرد: نگاه به تاریخ گذشتگان و‌ عبرت گرفتن از تاریخ از جمله مسائلی مهمی است که در سرنوشت جامعه بسیار اهمیت دارد و مسئولان نیز باید به آن توجه کنند.

وی با اشاره به اهمیت تبعیت از ولی زمان و نایب امام زمان(عج) در زمان غیبت افزود: در طول تاریخ هر جا که از ولی زمان تبعیت نشد جامعه نیز با مشکلات متعددی روبه‌رو شد البته مردم ایران بسیار فهیم هستند و هر جا که رهبر معظم انقلاب پیام یا دستوری دادند مردم نیز به صحنه آمدند و بصیرت و اثرگذاری خود را نشان دادند.

بصیرت‌افزایی در جامعه سرلوحه کار سپاه است

یادگاری برخی موانع بصیرت و زیان‌های آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: جهالت، تلاش بی‌پایان دشمن در جنگ نرم، فراموشی، غفلت و لجاجت از جمله موانع بصیرت هستند و متاسفانه امروز دشمن در جنگ نرم جوانان را مورد هدف قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه مسائل مختلف انقلاب باید دائماً مطالعه شود و نسبت به آن غافل نباشیم خاطرنشان کرد: اگر «عوامل بصیرت» در جامعه زیاد شود جامعه نیز به سمت رستگاری پیش می‌رود اما در صورتی که «موانع بصیرت» در جامعه زیاد شود جامعه دچار انحطاط می‌شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان اضافه کرد: در طول تاریخ، حاکمان فاسد و لجاجت آنان در مقابل امامان معصوم و غفلت و فراموشی مردم باعث شد که بسیاری از آن جوامع دینی دچار انحطاط شود.

یادگاری با اشاره به وظایف سپاه و بسیج برای بصیرت‌افزایی در جامعه افزود: امروز لازم است که تعمیق معنویت توسط سپاه و بسیج روز به‌ روز بیشتر شود البته سپاه همواره پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کند و مطیع ایشان است و مردم‌یاری، کار جهادی و بصیرت‌افزایی در جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده است.

بصیرت‌افزایی در جامعه سرلوحه کار سپاه است

وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی جوانان، نگاه آنان به مسائل صدر اسلام و تاریخ باید بیشتر شود گفت: متاسفانه امروز نحوه آموزش در مدارس و شرایط تربیتی کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و معتقدم که در زمینه آموزش و فرهنگ باید بسیار کار شود البته ما دارای فرهنگ غنی در این کشور هستیم اما از این فرهنگ به‌خوبی استفاده نمی‌شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اگر هر کسی در هر جایگاهی به وظایف خود درست عمل کند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود افزود: مقام معظم رهبری بارها به حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کردند البته ایشان در هیچ زمانی فرد خاصی را مشخص نکردند بلکه تنها شرایط نماینده خوب را تبیین و ثمرات آن در جامعه را بیان کردند.

وی با بیان اینکه جوانان باید بتوانند مطالبه‌گری صحیح داشته باشند افزود: مطالبه‌گری در جامعه بسیار اهمیت دارد اما مطالبه‌گری به‌معنای اعتراض در خیابان و به تبع آن ایجاد اختلال در امنیت و آسایش مردم نیست بلکه باید با روش صحیح و مطالبه‌گری درست مسائل مختلف را بیان کرد.

یادگاری با اشاره به لزوم روشنگری برای جوانان تصریح کرد: آثار و فواید یک انتخابات باشکوه و درست، انتخاب نماینده اصلح و پیامد‌های شوم عدم دقت در انتخاب شخص اصلح باید برای جوانان تببین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات