خبرهای داغ:
بسیج بررسی می کند:

شتر سبز جمل و تحریمی که بار ملت شد!!

مقاله ای که کلو دیا روزت در مجله فوربس یک هفته پس از انتخابات 88 ایران در بنیاد دفاع از دمکراسی منتشر کرد شامل مطالبی است که دست پلید سران فتنه و حامیان آنان را در اعمال شدید ترین تحریم های بی سابقه علیه ملت ایران را سبب شدند.
کد خبر: ۹۲۰۳۰۳۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

 

بسیاری اعتقاد دارند مطرح کردن هولو کاست توسط احمدی نِژاد و موضع گیری هایش در سازمان ملل و استکبارستیزی باعث این وضعیت شد اما هنر فتنه گران در این بودکه توانستند با تخریب احمدی نژاد روزنه امیدی در دولت تدبیر و امید بیابند.

مقاله ای که کلو دیا روزت در مجله فوربس یک هفته پس از انتخابات 88 ایران در بنیاد دفاع از دمکراسی منتشر کرد شامل مطالبی است که دست پلید سران فتنه و حامیان آنان را در اعمال شدید ترین تحریم های بی سابقه علیه ملت ایران را سبب شدند.

در بخشی از این مقاله آمده است: که اوباما باید با تکان دادن بیشتر این جریان به تنور آن بدمد و بدبینی نسبت به اوباما ٰمعترضان را از راه پاک خود دور می کند لذا باید با معامله با ناراضیان و معترضان برای خرد کردن تروریسم مست و پارسیان اورانیوم دوست به عنوان پدر خوانده اقدام کند و از نیروهای مسلح و امنیتی و معترضان بخواهند تا خروج و نافرمانی را انجام دهند.

 

در اوایل این هفته وزارت امورخاجه از شبکه اجتماعی تویتر خواسته است تا کار تعمیرات را به بعد موکول کند و خطوط بازی را برای معترضان در ایران هموار سازد و این کار برای حفظ جریان اطلاعات و دخالت در ایران نیستٰ،ایران توسط یک رژیم مرگبار و بدخیم در سال 1979 به و جود آمد و مرام و تاکتیک های استبدادی خود را به خارج صادر کرده است و در ادامه می افزاید با توجه به شرایط به دست آمده اوباما می تواند موضوع موشک های دوربرد وسلاح های هسته ای ایران را در لیست حامیان تروریسم پیگیری کند .

هسته اصلی تهدید آمریکا ایران است و از نقاط شک بر انگیز آن انتخاب مجدد دکتر محمود احمدی نژاد است اما میر حسین موسوی نجات دهنده در انتظار است، برای این کار دو امر مهم مانع است یکی آیت الله خامنه ای وارث آیت الله خمینیو دیگری شورای نگهبان که این دو، مانع از هرگونه فعالیت انتخاباتی باز می شوند.

 

در ادامه مقاله کلودیا روزت می افزاید: بسیاری از شهروندان ایرانی از این فرصت برای بحث و تبادل نظر استفاده می کنند و باید مراسم هجوم به مراکز و تقلب از حکومت را فریاد بزنند و برگه هایی که شمارش می شوند را حساب کنند،این بهترین فرصت برای پایان استبداد تهران و تنها امید واقعی برای خنثی کردن ایران است، و خطربالقوه این است ، معترضان زیر ضرب و شتم و بازداشت و سرکوب هستند و برای آمریکا در این بازی امنیت حیاتی وجود دارد و اوباما فرصت زیادی برای حمایت ها و کمک های مالی برای پوشش معترضان دارد و این کمک و فشار به خاطر نارضایتی آمریکا از رژیم ایران است و این یک فرصت فوق العاده برای بررسی تحمیل هزینه های ایران به جهان متمدن است و همچنین پیگیری برنامه های اسراف آمیز موشکی و هسته ای ایران را بررسی و پیگیری کندو رژیم را به عنوان دیکتاتور محکوم کنندٰ.

 

اما تاکنون تحریم هایی را انجام داده‌اند که مهار دندانه های قدرت ایران است ، که یکی از این کارها برای حمایت از جنبش سبز، مسدود کردن جریان بنزین به داخل ایران و تحریم وارد کنندگان و تامین کنندگان 40درصد بنزین مصرف داخل ایران که قدرت پالایش ندارد و در دراز مدت می تواند ضربات جبران ناپذیری بر بدنه رژیم وارد آورد وهمچنین محدود کردن تامین کنندگان کسب و کار در ایران که در اطراف کنگره آمریکا پرسه میزنند و برای همین اوباما پیرامون جنبش اعتراضی ایران در تماس با بخش فارسی صدای آمریکا و رادیو فردا از من خواستند چرا ایرانیان نامی برای جنبش خود انتخاب نکردند؟ سپس گفت: رنگ سبز است ولی نامی برای خود انتخاب نکردند و ما شاهد رنگ سرخ و رز، نارنجی در گرجستان ،لبنان؛ و اکراین هستیم چرا شورش سبز در  ایران نیست.

ما می توانیم با ایجاد شبکه های گسترده در سراسر جهان و ریختن منابع ایران در پروژ های سایه دار اقدام کنیم که این آیتم با اخبار روزانه تحت عنوان حباب اتفاق خواهد افتاد .تحریم بانک ملی ایران و ایستگاه رادیو تلویزیون المنار ایران که از حزب الله دفاع می کند تحریم می شوند.

بنابراین وزارت خزانه داری امریکا و امنیت داخلی ،دادستان منهتن و مورگنتای نیو یورک،وزارت دادگستری کارهای خوبی را در دسترس دارند که لیستی تو در تو شامل شرکت های صوری،عملیات پول شویی و متلاشی کنندگان تحریم به برنامه های تسلیحاتی و هسته ای درایران و تحریم های سازمان ملل را شامل می شود به دست آمده و تعدادی از بانک های ایران که در معاملات اثر انگشت داده اند برای حمایت از جنبش سبز تحریم می شوند ازجمله تحریم بانک ملی ایران و ایستگاه رادیو تلویزیون المنار ایران که از حزب الله دفاع می کند تحریم می شوند.

تمام این ها کارهایی است که  پریزیدنت اوباما برای برخورد با رژیم ایران با تعصب و غیرت انجام داده، امنیت رای دهندگان منافع حیاتی برای آمریکا دارد ،ایالات متحده باید حواس رژیم ایران را پرت کند تا معترضان فضای بیشتری داشته باشند.

منبع مجله فوربس
ترجمه و تحلیل: صادق چگینی

 

1002/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها