خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

آماده باش کامل دستگاه های اجرایی برای شرایط بحران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از آماده باش کامل تمام دستگاه های اجرایی برای گذر از بحران پیش رو خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۷۰۵۹
|
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  میرجعفریان که ریاست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان را به عهده داشت، با تأکید بر این موضوع، مدیران را به انجام اقدامات پیشگیرانه مکلف کرد.


وی خاطرنشان کرد: درصورت رعایت اصل پیشگیری و انجام اقدامات اولیه، قبل از بروز حادثه، غافلگیری اتفاق نمی افتد.
معاون استاندار با اشاره به این که اطلاع رسانی درست و بموقع در شرایط بحرانی، اصل بسیار مهمی است، تصریح نمود: به جهت جلوگیری از هرگونه تناقض در اطلاعاتی که منتقل می شود، اطلاع رسانی ها باید تنها از طریق سخنگوی کمیته های ذیل ستاد بحران انجام شود.


میرجعفریان افزود: دستگاه های اجرایی برای انتقال اطلاعات و اقدامات پیشگیرانه به مردم از ظرفیت صدا و سیما استفاده کنند.


وی با تأکید بر اینکه این سامانه جوی، استان های همسایه را هم درگیر می کند از دستگاه های اجرایی خواست در راستای اجرای موفق تر برنامه های خود با استان های همجوار هماهنگ باشند.


به گفته وی؛ هماهنگی دستگاه ها با هم و با استان های همجوار، سطح خدمات دهی را افزایش می دهد.


معاون استاندار از مدیران خواست، ضمن حضور مستمر در محل کار خود، تیم های عملياتی را هم به صورت آماده باش به حضور در محیط عملیات مکلف نمایند.


میرجعفریان، آماده بودن بالگردها برای ارائه خدمات را از وظایف اورژانس و هلال احمر خواند و گفت:هماهنگی با مرکز و آماده باش کامل بالگردها به نحوی که دستور اجرای عملیات را از داخل استان دریافت نمایند، قبل از وقوع بحران صورت پذیرد.


وی بر تأمین نفت سفید، نفت گاز و بنزین مورد نیاز استان توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی استان تأکید کرد و خواست نسبت به افزایش سهمیه سوخت تراکتورها در روستاها اقدام نمایند تا در صورت بروز حادثه از توان آنها استفاده شود.


معاون استاندار، آمادگی کامل شهرداران و دهیاران را خواستار شد و گفت: شهرداران مکلفند قبل از ریزش برف و بروز برودت هوا نسبت به نمک پاشی و شن پاشی معابر اقدام نمایند تا مانع یخ زدگی شوند.


میرجعفریان، پلیس راه را نیز به اعمال مقررات در مبادی خروجی شهرها مکلف کرد و گفت: در شرایط خاص داشتن زنجیر چرخ و معاینه فنی و همچنین تأیید سلامت خودروها، شروط اصلی برای تردد در محورهای مواصلاتی است و اگر قبل از ورود خودرو به جاده این موارد کنترل شود، بخش عمده ای از مشکلات مثل ماندن در محورها و نیاز به اسکان اضطراری رفع می گردد.


وی از مدیر کل راهداری و حمل نیز خواست با تذکر به شرکت های فعال در پایانه های بار و مسافر از فعالیت خودروهای دارای نقص در این ایام خودداری نمایند، در غیر این صورت، مسئولیت بروز هر گونه حادثه‌ای به عهده آنها خواهد بود.


به گفته وی؛ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می تواند خودروهای سنگین مورد نیاز خود را از طریق بخش خصوصی تأمين نماید.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار متذکر شد:دستگاه هایی مثل آموزش و پرورش، اوقاف و ورزش و جوانان که مکان مسقف در اختیار دارند، می بایست برای اسکان اضطراری آماده باشند.


میرجعفریان بر ذخیره سازی آرد در مناطق دور دست به اندازه کافی، ممانعت از حضور ورزشکاران در ارتفاعات یا مناطقی که احتمال بروز رواناب هست، عدم تردد دامداران در مسیل ها، اعلام تعطیلی مدارس قبل از ساعت 7 صبح و... نیز تأکید نمود و گفت: با رعایت جزئی ترین موارد می توان این شرایط را به خوبی مدیریت کرد و از این موهبت الهی بهره کافی برد.


در ابتدای جلسه، میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران، هدف از برگزاری این نشست را پیش بینی هواشناسی و احتمال وقوع سه پدیده بارش برف سنگین، بارندگی های سیل آسا و برودت هوا عنوان نمود.


خندان رو مدیرکل هواشناسی استان نیز از سامانه جوی نسبتا قوی گفت که از بعدازظهر جمعه استان را تحت تأثیر قرار می دهد.


وی پیامدهای این سامانه را هم اینگونه برشمرد: ریزش باران شدید، کاهش محسوس دما به نوعی که دمای هوا در برخی مناطق به منهای 20 درجه خواهد رسید و بارش برف که در برخی مناطق تا 50 سانتی متر خواهد بود.


به گفته وی؛ احتمال بروز رعد و برق، تگرگ، وزش تندباد، کولاک برف در جاده ها و... ناشی از این سامانه نیز پیش بینی می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها