خبرهای داغ:

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای روحانی در شهرستان سنقر

مراسم گرامیداشت شهدای روحانی و شهدای مقاومت در شهرستان سنقر برگزار گردید.
کد خبر: ۹۲۰۸۸۸۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سنقر: مراسم گرامیداشت شهدای روحانیت و شهدای مقاومت با سخنرانی حجت الاسلام  اکبری امام جمعه محترم شهرستان سنقر و کلیایی و با حضور مردم انقلابی ، روحانیت معزز ، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین محترم شهرستان در محل حوزه علمیه امام خمینی (ره)  برگزار گردید.

در ابتدای مراسم ، حجت الاسلام فرهنگیان مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) ضمن عرض خوش آمدگویی ، به تشریح شخصیت های شهدای روحانیت شهرستان  پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام اکبری به ایراد سخنرانی پرداختندو در مورد شهدای روحانی عنوان نمود: «صلوات و سلام خدا و رسول خدا بر ارواح طیبه شهیدان خصوصا شهدای عزیز حوزه ها و روحانیت. درود بر حاملان امانت وحی ، حماسه سازان همه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را با دم شهادت و مرکب خون نوشته اند و بر منبر شهادت و وعظ و خطابه از شمع حیاتشان گوهر چهل چراغ ساخته اند.

وی افزود:آفرین بر شهدای حوزه و روحانیت که در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و تمنیات دنیا از پای حقیقت علم برگرفتند و سبک بالان به میهمانی عرشیان رفتند».

حجت الاسلام اکبری در ادامه افزود: خداوند متعال ارزش بسیار بالایی را برای علم قائل است وقتی سخن از توحید می شود خداوند متعال نام علما را در کنار نام فرشتگان و در کنار نام مقدس خودش بیان می کند. آنجا که می فرماید: شهد الله انه لا اله الا هو و الملائکه و اولوالعلم : شهادت می دهد بر یگانگی خداوند متعال ، فرشتکان الهی و صاحبان علم.

در پایان حاج یزدان ناصری به مرثیه سرایی و مداحی پرداخت.

ارسال نظرات