خبرهای داغ:
معاون فرهنگی کمیته امداد:

فرهنگ نیکوکاری باید میان نیازمندان نیز تبیین شود

معاون فرهنگی کمیته امداد گفت: در حال حاضر حدود 130 خدمت به مددجویان ارائه می شود ولی یک گام فرهنگی که امروز بیش از پیش به دنبال آن هستیم، انتقال فرهنگ نیکوکاری به نیازمندان و محرومان است، دانش آموز نخبه تحت حمایت می تواند برای ارتقای تحصیلی سایر دانش آموزان مددجو تلاش کند.
کد خبر: ۹۲۰۹۳۷۰
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی جعفری در سفر یک روزه به قزوین در نشستی با حضور گروه های جهادی، مدیر دبیرخانه کانون مساجد و رئیس بسیج دانش آموزی بیان کرد: تعامل و همکاری با دستگاه های مختلف برای استفاده از ظرفیت های موجود، راهکاری است که به ارتقای خدمات این نهاد کمک می کند.


وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 130 خدمت به مددجویان ارائه می شود ولی یک گام فرهنگی که امروز بیش از پیش به دنبال آن هستیم، انتقال فرهنگ نیکوکاری به نیازمندان و محرومان است.


معاون فرهنگی کمیته امداد اضافه کرد: یک مددجو علیرغم مشکلاتی که دارد و می تواند برای آن از کمیته امداد خدمات دریافت کند، باید در عرصه اردوهای جهادی شرکت کند و با ابعاد مختلف جریان امدادرسانی آشنا شود.


وی افزود: کمک به ایجاد بستر شایسته برای تحصیل دانش آموزان نیازمند یک سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی است ولی دانش آموزان نخبه ای که توان علمی شایسته ای دارند نیز باید برای آموزش سایر داشن آموزان نیازمند وارد عرصه نیکوکاری فرهنگی شوند.


حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: نیکوکاری هیچ گاه از وظایف کسی سلب نشده است و هر کسی به فراخور توان خویش باید در این راه گام بردارد، حتی کسی که خود نیازمند است نیز می تواند در عرصه نیکوکاری وارد شده و برای نیاز دیگر محرومان تلاش کند.


وی کمک به ارتقای علمی تحصیلی دانش آموزان نیازمند را ضروری دانست و گفت: باید دانش آموزانی که در آستانه آزمون کنکور هستند را با حمایت علمی و تحصیلی تقویت کنیم و در عین حال سایر مددجویان تحت حمایت که علاقه کمتری به تح÷صیل دارند را در رشته های فنی و تجربه به سمت آموزش های لازم هدایت کنیم.


معاون فرهنگی کمیته امداد حمایت از دختران توضیح داد: یکی دیگر از برنامه های فرهنگی این نهاد حمایت های فرهنگی از دختران 15 تا 25 سال است به عنوان مثال در برخی از خدمات اعم از پزشکی و اجتماعی، باید دختران به واسطه شرایط ازدواج در اولویت باشند.


وی عنون کرد: موضوع ازدواج به عنوان یک اقدام فرهنگی و یک رویکرد اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد چراکه با شکل گیری ازدواج ضمن گشوده شدن راه های جدید در زندگی افراد، برکت نیز که وعده الهی است شامل زوج ها شده و زندگی آنها با بنای دینی و آگاهانه به توانمندسازی آنها منجر می شود.


حجت الاسلام جعفری تأکید کرد: امروز ارتقای زندگی مددجو به خصوص در میان فرزندان مددجو باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد تا محرومیت و عواقب ناشی از آن در زندگی فرزندان آنها تسری نیابد.


وی یادآورشد: به لحاظ مالی با تنگناهایی روبرو هستیم و مظلومیت کمبود اعتبارات وجود دارد ولی اگر مدیریت و برنامه ریزی مناسب برای استفاده از امکانات داشته باشیم و طرح های مناسب و نو ارائه کنیم در فرایند پیگیری به هدف اجرا خواهیم رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها