خبرهای داغ:
استاندار قزوین

یاد شهدا، حافظ ارزش های دینی و انسانی جامعه است

جمالی پور گفت: برخی ناهنجاری ها در جامعه ایجاد شده که دین و خانواده ما را مورد هدف قرار داده و یکی از چیزهایی که می تواند این ارزش ها را حفظ کند، یاد شهداست.
کد خبر: ۹۲۰۹۹۹۴
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و مسوولان دستگاه های ذیربط در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

نمالی پور در این نلسه بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت ظرفیت بزرگی در پاسداری از ارزش ها بوده و جزیی از دین ماست و همه باید تلاش کنیم تا این ارزش دینی و اسلامی را به نوعی زیر سوال نرود.

وی گفت: ما نمی توانیم نسبت به ارزش های فرهنگی که برخاسته از دین ما بوده و قوام بخش دین و فرهنگ ماست بی اهمیت باشیم، فرهنگی که از ارزش های دین فاصله بگیرد و در جامعه ابتذال ایجاد شود و مناسبت های ارزشی جامعه را زیر سوال ببرد، غیرقابل قبول است.

استاندار قزوین اظهار کرد: ارزش هایی که بتواند جامعه را حفظ کند باید مورد توجه قرار گیرد. برخی ناهنجاری ها در جامعه ایجاد شده که دین و خانواده ما را مورد هدف قرار داده و یکی از چیزهایی که می تواند این ارزش ها را حفظ کند، یاد شهداست.

جمالی پور تصریح کرد: ایثار کلمه مهمی است. اگر بخواهیم یک جامعه متعالی رو به پیشرفت داشته باشیم باید این فرهنگ متعالی را که برخاسته از دین ماست را مورد توجه قرار دهیم.

مدیر ارشد اجرایی استان در ادامه افزود: مردم از هرچیزی که به آن اعتقاد پیدا کنند، آن را حفظ می کنند. باید با یادآوری افرادی که امنیت امروز را به کشور دادند، این ظرفیت را در جامعه بوجود آوریم که ارزش های دفاع مقدس را حفظ کنیم.

جمالی پور با اشاره به کمرنگ شدن نقش مساجد در ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: مساجد ارزش های وجودی جامعه را خلق کردند اما امروز نقش مساجد در جامعه بسیار کمرنگ شده است. همچنین باید یادمان باشد جایگاه پدر، مادر و همسر شهید بسیار بالاست و آنها ارکان مهم جامعه هستند و باید حرمت این افراد حفظ شود.

وی گفت: ما باید این فرهنگ ها را حفظ کنیم تا امنیت ملی ما حفظ شود. نباید مادیات، ارزش ها و کارکرد این ارزش ها را زیر سوال ببرد. ارزش های جامعه متعلق به مردم است و ما باید سعی کنیم این فرهنگ را اجتماعی کنیم.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها