خبرهای داغ:
طی 9 ماهه سال جاری محقق شد؛

رشد 17 درصدی مشارکت مردمی در کمک به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: مردم نیکوکار استان طی 9 ماهه سال جاری بیش از 53 میلیارد و 829 میلیون تومان در قالب طرح های مختلف به نیازمندان کمک کرده اند که این رقم در مقایسه با رقم بیش از 45 میلیارد و 854 میلیون تومانی از رشد 17 درصدی برخوردار است.
کد خبر: ۹۲۱۱۱۰۹
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی در نخستین نشست ستاد احسان و نیکوکاری که با موضوع هماهنگی برای برگزاری جشن نیکوکاری برگزار شد، بیان کرد: اگر امروز مردم به صورت میلیونی برای تشییع سردار سلیمانی حاضر می شوند، تنها به دلیل اخلاص و مجاهدت وی برای خدمت به مردم است.
وی ادامه داد: توصیه بزرگان دینی و روایت های مختلف حکایت از آن دارد که بعد از انجام واجبات، خدمت به مردم است که در درگاه الهی از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: باید کاری کنیم که فرهنگ نوع دوستی و خدمت به مردم در میان اقشار مختلف جاری و ساری شود، جامعه باید با این مفهوم آشنا شود که نیکی کردن به دیگران محور زندگی است.
وی افزود: نیکی کردن تنها کمک مالی نیست، باید محبت و مودت در میان جامعه رشد پیدا کند، دل ها برای یکدیگر بتپد و اقشار مختلف به تناسب شرایط برای رفع مشکل یکدیگر گام بردارند چراکه هر کسی توانایی و امکان خاصی دارد.
مومنی تصریح کرد: هدف اولیه جشن نیکوکاری و سایر طرح های کمیته امداد امام (ره) نیز بر همین اساس است در نتیجه باید تلاش کنیم تا فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه شکل بگیرد، کمیته امداد امام خمینی (ره) نقش واسطه گری امر خیر را دارد چراکه فقیر را به غنی معرفی می کند.
وی با اشاره به استقبال مردم از طرح های مختلف امدادرسانی به مددجویان اعلام کرد: مردم نیکوکار استان طی 9 ماهه سال جاری بیش از 53 میلیارد و 829 میلیون تومان در قالب طرح های مختلف به نیازمندان کمک کرده اند که این رقم در مقایسه با رقم 45 میلیارد و 854 میلیون تومانی سال گذشته، از رشد 17 درصدی برخوردار است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: این میزان کمک مردمی که توسط اقشار مختلف و با سنین متفاوت در حالی به نیازمندان اهدا شده که مردم در سختی اقتصادی هستند اما کمک به هم نوع خود را فراموش نمی کنند.
در ادامه معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: تلاش می کنیم تا با اجرای برنامه های مختلف، جشن نیکوکاری را به جشنی پربار تبدیل کنیم، جشنی که ماحصل آن خدمت افزون تر و شایسته تر به نیازمندان باشد.
فرزاد فرهادی عنوان کرد: نیازمندی خانواده های مددجو احصاء شده است از این رو انتظار می رود با مشارکت اقشار مختلف مردم، ایام نوروز را برای همه خانواده ها با گام های نیکوکارانه شاد کنیم.
وی اعلام کرد: یکی از اقدام های خوبی که در حوزه جمع آوری کمک های مردمی انجام شده استفاده از ظرفیت های جدید است به عنوان مثال علاوه بر استفاده از شبکه بانکی و نرم افزار سنا، با استفاده از بستر تلفن همراه، می توان کمک به نیازمندان را در هر نقطه ای اهداء کرد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: به عنوان مثال اگر کسی بخواهد به نیازمندان ساکن در قزوین کمک کند با شماره گیری #028*8877* قادر خواهد بود، کمک های خود را به نیازمندان قزوین اهداء کند حتی به جای کد 028 با شماره گیری کدهای شهرستانی این امکان وجود دارد که کمک ها برای نیازمندان شهرستان مورد نظر، هزینه شود .
وی یادآورشد: همچنین در این سامانه این امکان وجود دارد که هدف خود را برای کمک های اهداء شده اعلام کنند تا برای نیّت اهداء کننده، صرف شود.
انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها