خبرهای داغ:

امنیت امروز مرزها نتیجه فرماندهی بدون نقص سردار شهید سلیمانی است

فرمانده قرارگاه رمضان گفت : امنیت امروز مرزها نتیجه از جان گذشتگی ها و فرماندهی بدون نقص سردار سلیمانی است .
کد خبر: ۹۲۱۱۱۶۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

به گزارش  خبرگزاری بسیج از کرمانشاه :  سردار عبدالرضا مسگریان امروز یکشنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: عملیات‌ها و اقداماتی را که به فرماندهی این شهید بزرگوار انجام می‌شد به طور مستقیم در ایجاد امنیت کشور و استان کرمانشاه تأثیرگذار بود.

فرمانده قرارگاه رمضان با بیان اینکه وضعیت کشور عراق به دلیل همسایگی و هم مرز بودن با کشور ما حائز اهمیت است، افزود: عراق سال ۲۰۰۳ توسط آمریکا اشغال شد اما هیچ انقلابی توسط مردم عراق تشکیل نشد تا طعم استقلال را بچشند.

سردار مسگریان گفت: از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ تمام سیستم‌ها و وزارتخانه‌های کشور عراق توسط آمریکا اداره می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: اولین حرکت عراقی‌ها جهت اخراج نیروهای آمریکا در سال ۲۰۱۱ رقم خورد و موفق شدند ۱۵۰ هزار نفر نیروی آمریکا از کشور عراق کار خارج کنند.

فرمانده قرارگاه رمضان تصریح کرد: اما اولین هزینه‌ای که این کار برای عراق داشت ورود داعش بود، آمریکا داعش را به وجود آورد که به بهانه جلوگیری و مقابله با آنها و عراق برگردد.

سردار مسگریان عنوان کرد: جنایت‌هایی را که داعش در کشور عراق انجام می‌داد به دستور مستقیم آمریکا بود و تصرفات و ویرانی‌های بسیاری را به بار آوردند.

وی به عملیات‌های کاربردی مقابله با داعش به فرماندهی سردار سلیمانی و نیروهای حشد الشعبی اشاره کرد و بیان داشت: این عملیات‌ها پیروزی‌های چشمگیری را به دنبال داشت.

فرمانده قرارگاه رمضان خاطر نشان کرد: به همین دلیل آمریکا به دنبال شهادت سردار بود و طوری می‌خواستند ایشان را هدف قرار دهند که مسئولیت شهادت بر عهده آنها نباشد.

سردار مسگریان افزود: در حال حاضر عراقی‌ها دولت جدیدی تشکیل دادند و این به دلیل استقلالی است که با هزینه‌های هنگفت به دست آوردند.

وی ادامه داد: اما اکنون آمریکا بر دولت عراق فشار آورده که بازسازی کشور عراق را به ما بدهید در عوض ۵۰ درصد نفت عراق را می بریم اما دولت عراق نپذیرفت.

فرمانده قرارگاه رمضان تصریح کرد: راهپیمایی جمعه در عراق بی سابقه بود که نشان دهنده آگاهی و بصیرت مردم جهت رسیدن به استقلال است.

سردار مسگریان اقدامات حاج قاسم سلیمانی را حقی به گردن کشور ایران و بخصوص استان کرمانشاه دانست و افزود: استان کرمانشاه بدلیل اینکه نزدیکترین مرز به مقر داعش بود باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: داعش به ۳۰ کیلومتری مرزهای استان کرمانشاه نزدیک شد و حاج قاسم نیروهای خود را در ارتفاعات خانقین مستقر کرد تا جلوی داعش را بگیرد.

فرمانده قرارگاه رمضان گفت: از جمله عملیات‌هایی که با کمک حشد الشعبی و فرماندهی حاج قاسم انجام دادیم همین عملیات بود که خطر جدی را از مرزهای ایران دور کردیم.

سردار مسگریان اظهار داشت: پس از آن اگرچه داعش عملیات‌های ضدامنیتی را در مرزها انجام داد و شهدای بسیاری در این راه تقدیم کردیم اما به دستور مستقیم سردار شهید سلیمانی و کمک حشد الشعبی عملیات‌های بزرگی انجام شد که امنیت را در مرزها حاکم کرد.

وی گفت: امروز امنیت ملی و امنیتی که در مرزهای کشور حاکم است نتیجه از جان گذشتگی‌ها و فرماندهی بدون نقص سردار سلیمانی است.

ارسال نظرات