مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان هرمزگان:

حضرت زهر( س) جایگاه بسیار بالایی دارد

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی گفت: حضرت زهر( س) جایگاه بسیار بالایی دارد اما متاسفانه مردم این جایگاه را نشناختند و در جامعه ناشناخته است.
کد خبر: ۹۲۱۱۷۵۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ،حجت‌الاسلام و المسلمین « میراحمدی » در جلسه درس اخلاق مدرسه النبی(ص) بندرعباس اظهار کرد: در خصوص بیان شخصیت حقیقی حضرت زهرا سلام الله علیها زبان ما قاصر است و یکی از اسامی مشهور حضرت فاطمه از ریشه فطم در لغت عرب به معنای بریده شده است.

 

وی افزود: امام صادق در حدیثی فرموده اند که حضرت زهرا سلام الله علیها را به این دلیل فاطمه نامیده اند برای اینکه مردم بریده و جداشده اند از اینکه شخصیت و مقام حقیقی آن حضرت را درک کنند و روایت داریم هر کس که بتواند فاطمه سلام الله علیها را درک کند لیله القدر را خواهد شناخت.

 

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان هرمزگان بیان کرد: پیامبر بر پای حضرت زهرا سلام الله علیها بلند می شد و به سمت او حرکت می کرد، دست و پیشانی او را می بوسید و در روایات هست که پیامبر(ص) حضرت زهرا را می بویید که علت آن طبق بیان پیامبر(ص) استشمام بوی بهشت از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده است.

 

میراحمدی تاکید کرد: در حدیث معروف به لولاک خداوند خلقت امیرالمومنین علیه السلام و پیامبر اکرم را به وجود نازنین و مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها منوط می داند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها جایگاه بسیار بالایی دارد اما متاسفانه مردم این جایگاه را نشناختند و در جامعه ناشناخته است؛ در روایات یکی دیگر از دلایل نامگذاری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به نام فاطمه طبق بیان مبارک نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و اله را جدا کردن حضرت زهرا(س) و محبان او از آتش است.

 

وی عنوان کرد: یک نمونه از جایگاه والای محبین حضرت زهرا سلام الله علیها را همین چند مدت پیش در چهره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دیدید که چه جوششی به راه انداخت.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان هرمزگان ادامه داد: پیغمبر اسلام به سلمان فرمود: ای سلمان هر کسی فاطمه مرا دوست داشته باشد در بهشت در کنار من است و کسی که بغض فاطمه مرا برانگیزد در جهنم خواهد سوخت؛ علامه امینی می فرماید هر کسی دلش برای فاطمه سلام الله علیها شکست می تواند حضرت زهرا(س) را مادر خطاب کند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: ما ها در حوزه علمیه جیره خوار امام زمان(عج) هستیم ما ها باید بدانیم و ببینیم امام زمان از ما چه می خواهد و آن طور که امام زمان می پسندد زندگی کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار