عطر حضور شهید گمنام در فضای رشت پیچید

پیکر مطهر و‌ مقدس یک شهید گمنام ۲۲ ساله به منظور تدفین در دانشگاه شهید چمران رشت با حضور هزاران نفر از مردم این شهر تشییع شد.
کد خبر: ۹۲۱۱۹۰۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، همزمان با سالروز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز از مقابل سپاه مرکزی ناحیه رشت تا میدان شهرداری با حضور خیل عظیم و هزاران نفری از مردم انقلابی، ولایتمدار و شهیدپرور این شهر تشییع شد.

این شهید گمنام که دو روزی میشود میهمان گیلانی هاست در شهر های مختلف استان همچنین همرزم شهیدش سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی طواف داده شده و امروز فضای سرد و زمستانی شهر را گرم و عطر آگین کرد.

مردم همیشه در صحنه و بصیر دیار میرزاکوچک جنگلی رشت با تکبیر، شعار های انقلابی، ضد استکباری و همچنین ذکر مقدس تسبیحات حضرت زهرا سلام الله، شهید گمنام را با گرفتن در بالای سر تا میدان شهدای ذهاب، میعاد گاه هم‌رزمان شهیدش بدرقه کردند.

پس از بدرقه و تشییع پیکر پاک و مطهر این شهید گمنام که ساعات ها به طول انجامید، رشتی ها شهید گمنام را به مراسمی تحت عنوان اجتماع فاطمیون خود در پیاده راه فرهنگی این شهر بردند و ساعتی را نیز در کنار برادر شهیدشان در سوگ و ماتم فاطمی نوحه سرایی کرده، بر سر و‌ سینه کوبیدند و اسک‌ماتم ریختند.

مردم رشت همچنین در این مراسم به امامت آیت الله شیخ رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان بر پیکر پاک و مطهر شهید گمنام ۲۲ ساله که در منطقه فکه و عملیات والفجر ۱ به شهادت رسیده بود اقامه نماز کرده و پیکر این شهید را به محل دفن منتقل کردند.

این شهید گمنام جوان در پایان مراسم با استقبال گرم و پرشکوه دانشجویان و دانشگاهیان شهید چمران رشت قرار گرفت و چمرانی ها برای دفن این شهید که از امروز همچون ستاره در تارک دانشگاه خواهد درخشید، سنگ‌تمام گذاشتند و برداری و بصیرت، شعور و معرفت، ولایتمداری و عرض ارادت را در برابر این شهید به رخ کشیدند.

گفتنی است، دیشب نیز این شهید گمنام در شب شهادت حضرت زهرای اطهر میهمان مردم رشت در مهدیه رشت بود و رهروان شهدا و انقلاب با برپا کردن مراسم روضه و عزاداری با پیکر شهید وداع گفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات