خبرهای داغ:

ارائه آموزش های مهارتی اشتغال از سربازان

نماینده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ابلاغ طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه خبرداد.
کد خبر: ۹۲۱۱۹۷۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمانشاه، مهدی غلامیان امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح مهارت‌آموزی که با حضور نمایندگان نیروهای مسلح استان در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این طرح قرار است با ابلاغ دفتر رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری وزارت کشور در سطح استان های کشور برگزار و تلاش می کنیم تا در آینده این مقدار افزایش یابد.

وی ادامه داد: این طرح در راستای تربیت نیروی ماهر کار و کاهش نرخ بیکاری در سال‌های آتی که همواره مورد تاکید مسؤولان نظام و به‌خصوص مقام معظم رهبری قرار داشته اجرا می‌شود.

نماینده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است تسهیلاتی نیز برای افرادی که مهارت‌های لازم را فرا گرفته‌اند در راستای راه‌اندازی کسب و کار پرداخت شود.

وی در ادامه از ارائه آموزش‌های مهارت عمومی به سربازان وظیفه در دوران آموزشی خبر داد و گفت: این دوره آموزشی که از سال آینده اجرایی می‌شود شامل آموزش‌های هلال احمر، کسب و کار و مهارت‌های مالی شده و به میزان 100 ساعت ارائه می‌شود.

غلامیان خاطرنشان کرد: با این کار سربازان وظیفه پس از پایان دوره آموزشی و حضور در یگان، تنها آموزش‌های تخصصی را فرا خواهند گرفت.

این مسؤول در عین حال یکی از چالش‌های موجود در ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را عدم تمایل آن‌ها به حضور در این مراکز ذکر کرد و گفت: باید برای آن‌ها ویژگی‌های اجرای این طرح و منافعی که می‌تواند پس از پایان دوره خدمتی برایشان داشته باشد، تشریح شود.

وی ادامه داد: در این خصوص فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح نیز می‌توانند نقش موثری در تشویق و ترغیب سربازان وظیفه برای حضور در طرح مهارت‌آموزی داشته باشند.

غلامیان گفت: در گام بعدی دنبال این هستیم که با همکاری دولت طرح مهارت‌آموزی را در مدارس و دانشگاه‌های کشور نیز اجرایی کنیم.

وی در پایان ،گفت: حق الزحمه‌ای نیز از طرف ستاد کل نیروهای مسلح برای مربیانی که در اجرای این طرح همکاری می‌کنند در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار داشت: موضوع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه توسط رمقام معظم رهبری ابلاغ و مقرر شده در نیروهای مسلح کشور اجرایی شود.

رضا امانی با اشاره به اثرگذار بودن اجرای این طرح در زندگی شخصی و اجتماعی سربازان، گفت: فرا گرفتن حداقل یک مهارت می تواند ورود آن‌ها را به بازار کار در پایان خدمت تسریع ببخشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بسیار از سربازان دوران خدمت خود را به چشم یک تکلیف اجباری می‌نگرند، افزود: اجرای کیفی این طرح می‌تواند این نگاه را تغییر و سبب علاقه‌مندی جوانان برای انجام خدمت سربازی و کسب مهارت و فن باشد.

امانی یادآور شد: اجرای طرح مهارت‌آموزی می‌تواند استعداد سربازان را شکوفا کند تا بتوانند پس از پایان دوران سربازی و یا حتی در حین خدمت از آن به نحو مطلوب استفاده کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به فراگیر بودن اجرای طرح مهارت‌آموزی در نیروهای مسلح، گفت: فرماندهان باید تلاش کنند تا حداکثر کارکنان وظیفه در این طرح شرکت و حداقل یک حرفه را فرا گیرند.

 

ارسال نظرات