خبرهای داغ:

بیش از 2800 مشاوره حقوقی رایگان به مردم استان

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه : گفت بیش از 2هزار نفر از ارشادات و مشاوره های تخصصی حقوقی مربیان واساتید بسیج حقوق دانان طی 177 جلسه بهره مند شده اند .
کد خبر: ۹۲۱۱۹۷۲
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹

رسول بهرامی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج از  کرمانشاه، اظهار داشت: در اجرای برنامه آموزش همگانی حقوق و طرح «هر مسجد، یک حقوق‌دان» و به منظور ایجاد نهضت حقوق‌آموزی و مقابله با فقر حقوقی مردم، به مدد خداوند سبحان و ایثار حقوق‌دانان بسیجی طی 9 ماه سپری شده از سال‌جاری در 14 شهرستان استان و در 50 مسجد، تعداد 283 جلسه برنامه‌های آموزش همگانی حقوق به مدت 363 ساعت را برگزار کرده‌اند.

وی افزود: در این برنامه‌های آموزشی تعداد یک‌هزار و 308 نفر خواهر و 3 هزار و 144 نفر از برادران و در مجموع 4 هزار و 452 نفر شرکت کرده‌اند و از آموزش‌های عمومی حقوقی بهره‌مند شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه اضافه کرد: برای این اقدام نیک از ظرفیت 161 نفر از حقوقدانان بسیجی به طور افتخاری استفاده شده است.

وی همچنین از ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قضایی رایگان به مردم در طی 177 جلسه خبر داد و گفت: در اجرای طرح خدمات مشاوره حقوقی و قضایی رایگان به مردم تعداد 735 نفر از خواهران و 897 نفر از برادران و در مجموع  2 هزار و 838 نفر از ارشادات و مشاوره‌های تخصصی حقوقی مربیان و اساتید بسیج حقوق‌دانان بهره‌مند شده‌اند.

بهرامی‌پور خاطرنشان کرد: حقوق‌دانان بسیجی در این اقدام فرهنگی، اجتماعی و معنوی معادل بیش از 200 میلیون تومان خدمات مشاوره را به صورت رایگان ارائه دادند و افزود: البته این اقدام خداپسندانه با ارزش ریالی قابل بیان و قیاس نیست.

وی در پایان، اظهار داشت: امیدوار هستیم با تعاملات خوب مجموعه دادگستری استان و دیگر نهادهای فرهنگی مرتبط با امور مساجد بتوانیم در آینده برای مساجد بیشتری جهت اجرای این طرح برنامه‌ریزی کنیم و روزی برسد که در هر مسجد و روستا یک حقوقدان مستقر و مشاور مردم در امور امور حقوقی و قضایی باشد و این جهاد حقوقی سبب گره‌گشایی از مشکلات مردم باشد.

ارسال نظرات