خبرهای داغ:
مدرس دانشگاه فرهنگیان بیرجند:

حضور حداکثری مردم در انتخابات ضامن مشروعیت نظام/ در انتخاب فرد اصلح تعهد اصل و ایمان و تعقل زیر بنای آن است

مدرس دانشگاه فرهنگیان بیرجند گفت: در انتخابات ۴۰ سال کشور دو موضوع تعهد و تخصص همیشه مطرح بوده بنابراین اگر چه مجلس باید متخصص باشد اما تعهد اصل است و ایمان و تعقل زیر بنای آن است.
کد خبر: ۹۲۱۹۸۷۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱

آقای نبوی مدرس دانشگاه فرهنگیان بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: شرایط امروز ایران شرایط حساسی است که با تمام دوران های گذشته متفاوت است شرایطی که تهدیدات دشمنان داخلی و خارجی همه دست به دست هم دادند تا فضای اجتماعی جامعه را به سمتی ببرند که مردم ناامید شوند و به جامعه القا کنند که شرکت در انتخابات بی فایده است.

وی با بیان اینکه این بار ملت بزرگ ایران این موقعیت را درک کرده و مسئولیت خود را بر عهده می گیرد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند " انتخابات حق، وظیفه و تکلیف ما است لذا  باید از سویی از حق خود استفاده کنیم و از طرفی باید وظیفه و تکلیفی که در قبال کشور داریم به درستی انجام دهیم.

مدرس دانشگاه فرهنگیان بیرجند گفت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند " ایرادات و مشکلات اوضاع کشور را قبول دارم اما راه حل آن در دست ترامپ نیست بلکه باید خودمان مشکلات کشور را شناسایی و حل کنیم لذا وظیفه ما است که این مسیر را به درستی طی کنیم و یک بار دیگر نشان دهیم که ملت ایران خودشان برای خودشان تصمیم می گیرند.

نبوی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات یعنی اینکه ما تا آخر ایستاده ایم عنوان کرد: مقام معظم رهبری شاخصه های متعددی را برای انتخاب نماینده اصلح بیان فرمودند که مومن بودن، شجاع بودن، کارآمد بودن از جمله آنهاست.

وی ادامه داد: در انتخابات ۴۰ سال کشور دو موضوع تعهد و تخصص همیشه مطرح بوده بنابراین اگر چه مجلس باید متخصص باشد اما تعهد اصل است و ایمان و تعقل زیر بنای آن است.

مدرس دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: انسان مؤمن آرمانها را هدف قرار می دهد و به آنچه که می گوید عمل می کند اما افرادی که ایمان ندارند تنها حرف و شعار می دهند اگر چه حرفهایشان خوب است اما چون ظاهرسازی است و به آن ایمان ندارند عمل نمی کنند و البته مردم این را متوجه می شوند و همین فاصله ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه آدم خود ساخته،  دلسوز نظام و پایبند ارزشها، وارد کاری که تخصص ندارد نمی شود، افزود: عقل و ایمان مهم است و فردی که دارای این دو ویژگی است در کاری که تخصص دارد دلسوزانه ورود پیدا می کند و انتخابش در مجلس را فرصتی برای خدمت رسانی به مردم و کشور می داند نه موقعیتی برای رسیدن به منافع شخصی، خانوادگی، حزبی و جناحی.

نبوی گفت: نماینده اصلح فردی است که ویژگی ها و شاخصه های درست را دارد لذا مردم می توانند با تحقیق به افراد اعتماد کرده و از افراد خبره و آگاه مشورت بگیرند تا انتخاب درستی داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری رقابت سالم در انتخابات باید همگان تابع قانون باشند افزود: اگر احیانا در قانون ایراداتی است باید با سعه صدر و در فضای آرام و به دور از تشنج و شلوغی در چارچوب قانون نظر خود را بیان و ضمن حفظ اصول و آرمانهای نظام هر اصلاحی قابل انجام است.

مدرس دانشگاه فرهنگیان بیرجند گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ضامن مشروعیت نظام است.

وی تصریح کرد: باید خیرخواهانه حرف حق را بپذیریم و البته باید انتقادات را هم شنید چرا که اگر صفر تا صد انتقادات را رد کنیم نمی توان حق را شنید و قبول کرد لذا باید در فضای آرام آگاهی دادن و روشنگری ها و تبیین از سر دلسوزی باشد نه منافع گروه ها و جناح ها.

نبوی ادامه داد: باید همگان برای میهن و ایران آباد و سرافراز تلاش کنیم و به میدان بیاییم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها