حضور حداکثری مردم در انتخابات سیلی محکمی به دشمن است

امام جمعه بندر دیر گفت: برای زدن سیلی محکم به گوش دشمن هم حضور حداکثری مردم و هم انتخاب نمایندگان شایسته مهم است.
کد خبر: ۹۲۱۹۹۱۲
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، امام جمعه بندر دیر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی دیشب در جمع مردم شهر دیر در مسجد جامع، اظهار داشت: شرکت در انتخابات نه تنها یک وظیفه سیاسی و انقلابی، بلکه یک تکلیف شرعی و الهی، حق مدنی، جهاد عمومی و مایه آبرو و تقویت نظام اسلامی و زمینه ساز ایران قوی است.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به اظهار نظر برخی افراد مبنی بر اینکه ما خیری از نمایندگان ندیده ایم پس چرا باید در انتخابات شرکت کنیم، افزود: هم کاندیداها و هم مردم آن چه در قانون اساسی به عنوان وظیفه نمایندگان مجلس است را نادیده می گیرند و به وعده ها و چیزهای دیگری می چسبند.

وی ادامه داد: وظیفه نماینده، قانون گذاری و تصویب بهترین قوانین در جهات مختلف و سپس نظارت بر دولت و قوه قضاییه و دستگاه های مختلف برای اجرای این قانون ها است.

حسینی گفت: وقتی رئیس جمهور اعضای دولتش را معرفی می کند،  نمایندگان باید توان و صلاحیت وزرا را بررسی کنند و اگر دیدند واقعا وزیری توانایی ندارد باید او را کنار بزنند.

وی یادآور شد: متاسفانه گاهی اوقات به خاطر قول و قرار و وعده هایی که کاندیداها در انتخابات به مردم می دهند، قبل از آنکه وزیر وارد مجلس شود، نمایندگان پشت صحنه با او زد‌وبند می‌کنند و از وزیر برای حوزه انتخابیه خود وعده و وعید می گیرند و دیگر به اینکه آیا این وزیر صلاحیت دارد یا نه، کاری ندارند.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه بخشی از مشکلات جامعه  مربوط به عدم تشکیل دولت قوی است، عنوان کرد: فرض کنید یک وزیر کشور اگر انسان صالح، شایسته، توانمند، قوی و دلسوز مملکت باشد، استانداران و فرمانداران و بخشداران و دهیاران زیرمجموعه او هستند.

وی تأکید کرد: مردم باید از نماینده توقعات قانونی داشته باشند و از او بخواهند که در مجلس درست انتخاب و رای بدهد و نظارت و اگر وزیر لیاقت نداشت استیضاحش کند.

حسینی بیان کرد: در مجلس فعلی  نمایندگان برای استیضاح چندین وزیر امضا کردند اما یک مرتبه برنامه استیضاح لغو و معلوم شد آقای وزیر قول  و وعده ای داده است.

امام جمعه بندر دیر تأکید کرد:  اگر حق نظارت و تحقیق و تفحص در مجلس اصلاح شود، مشکلات مردم به صورت  خودکار و اتوماتیک حل می شود.

وی ابراز کرد: وظیفه نماینده این نیست که آبرسانی و برقرسانی کرده و جاده بکشد، بلکه  باید از استاندار و فرماندار بخواهد؛ متاسفانه ما عادت کرده‌ایم کاندیداهایی بیایند این وعده ها را بدهند و ما دل خوش کنیم.

حسینی گفت: کاندیداها باید بگویند اگر ما وارد مجلس شدیم بهترین قانون را نوشته و نظارت می کنیم که اجرا شود و دولت توانمند و دلسوز مملکت و بدون بازی های سیاسی باشد.

وی با اشاره به دو رکن اصلی مجلس قوی، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم و انتخاب شایسته و افراد دلسوز و وفادار به نظام دو رکن اصلی برای تشکیل مجلس قوی است.

امام جمعه بندر دیر  با بیان اینکه باید افرادی را برای مجلس انتخاب کنیم که علیه نظام شعار ندهند و مقابل رهبری نایستند و وفادار به خون شهدا باشند، گفت: برای زدن  سیلی به گوش دشمن هم حضور حداکثری مردم و هم انتخاب نمایندگان شایسته مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات