شرکت ۴۷ درصد واجدان شرایط رأی بوشهری در انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: میزان مشارکت مردم استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۴۷ درصد بود.
کد خبر: ۹۲۲۰۵۵۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، خسرو دهقانی بیان کرد: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ با رای‌گیری در ۷۲۰ شعبه اخذ رای در استان برگزار شد.

او افزود: در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر در مجموع ۷۸۳ هزار و۳۳۳ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ۹۸ بودند که در مجموع چهار حوزه انتخابیه ۳۶۵ هزار و ۵۳۴ نفر در انتخابات شرکت کردند که نشان می‌دهد میزان مشارکت در استان حدود ۴۷ درصد بوده است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم آقای عبدالکریم جمیری با کسب ۲۹۲۶۰ بالاترین رای، را کسب کرد. در این حوزه از مجموع ۲۹۴ هزار و۲۷۳ نفر واجدین شرایط اخذ رای ۱۰۷۰۳۴ نفر در انتخابات شرکت کردند که میزان مشارکت در این حوزه ۳۶ درصد بوده است. در این حوزه میزان مشارکت شهرستان بوشهر ۳۳درصد، شهرستن گناوه ۴۱ درصد و شهرستان دیلم ۵۲ درصد بوده است.

دهقانی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه دشتستان نیز ابراهیم رضابی با مجموع ۳۶۵۸۱ رای حائز بیشترین آرا شد. از مجموع. ۱۶۹ هزارو ۳۲۲ نفر واجدین شرایط در این حوزه ۸۹ هزارو ۹۴۱ نفر شرکت کردندکه میزان مشارکت ۵۳ درصد را نشان می‌دهد.

او گفت: در حوزه دشتی و تنگستان آقای غلامحسین کرمی با ۲۹۰۵۷ رای بیشترین رای را ر حوزه کسب نمود. در این حوزه بالاترین میزان مشارکت در ۴ حوزه انتخابیه رقم خورد. از مجموع ۱۰۷ هزارو ۸۷۱ نفر واجدین شرایط در این حوزه ۷۲ هزارو ۹۶ نفر در انتخابان شرکت کردند که مشارکت ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد. در این حوزه میزان مشارکت شهرستان دشتی ۶۹ درصد و شهرستان تنگستان ۶۵ درصد بوده است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه آقای موسی احمدی با کسب ۳۸۹۹۸ رای بیشترین آرا را در این حوزه به خود اختصاص داد. در این حوزه از مجموع ۲۱۱ هزار و ۸۶۷ واجدین شرایط ۹۶ هزار و ۴۶۳ نفر در انتخابات شرکت کردند که نشان می‌دهد ۴۵ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند. در این حوزه میزان مشارکت شهرستان کنگان ۴۰ درصد، شهرستان دیر ۶۷ درصد، شهرستان جم ۵۲درصد و شهرستان عسلویه ۳۳ درصدبوده است.

او بیان کرد: در همه حوزه‌ها حد نصاب لازم در مرحله اول انتخابات از سوی منتخبان کسب شده و انتخابات به مرحله دوم کشیده نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات