به همت بسیج جامعه پزشکی لرستان اجرا می شود:

اعزام ۳۱۰ تیم بهداشتی درمانی به مناطق محروم لرستان

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: در سال جاری ۴۴ تیم تخصصی و ۳۱۰ تیم بهداشتی و درمانی عمومی به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام‌شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۲۱۳۸۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی کشوری خبرگزاری بسیج، عبدالوحید ملک‌آرا عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تشکیل بسیج مهم‌ترین و بزرگ‌ترین یادگار امام راحل (ره) است که همه آن را به چشم یک ارگان نظامی ‏می‌بینند؛ درصورتی‌که بسیج یک ارگان معنوی و هدف از تشکیل آن، فعالیت در همه ابعاد و نه‌فقط بعد نظامی است. چنانچه بسیاری از مشکلات حوزه سلامت در کشور، با کمک بسیج جامعه پزشکی با موفقیت حل‌شده‌اند. 

 

وی با بیان اینکه بسیج از زمان شکل‌گیری خود تابه‌حال، دغدغه خدمت‌رسانی به همه اقشار مردم به‌ویژه مردم مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی را داشته است افزود: بسیج جامعه پزشکی در پی این بوده که در حد توان خود در ارتقاء سطح سلامت و کیفیت زندگی مردم مؤثر باشد.

 

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به طرح شهید دکتر رهنمون " اعتلای بسیج " در کشور افزود: با شروع این طرح پزشکان و عزیزانی که به صورت رایگان و اخلاص به مردم مناطق محروم خدمت ارائه می‌دهند افتخاری دیگر را برای بسیج و بسیجیان می‌آفرینند که جای بسیار خوشحالی است.

 

وی در رابطه با این طرح گفت: یکی از اهداف مهم این طرح بررسی وضعیت بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف کمتر برخوردار و محروم جامعه است که با تشکیل و اعزام تیم‌ها در مناطقی که بین 3 تا 5 هزار نفر جمعیت دارند به آن پرداخته می‌شود.

 

ملک آرا با بیان اینکه در این طرح 15 تیم پزشکی سازماندهی شده‌اند که یک جغرافیای ثابت به هر تیم اختصاص داده شده، عنوان کرد: این مناطق شامل اسدآبادی، میدان تیر و فلک الدین شهرستان خرم آباد،تیکه ضرون و رودبار کوهدشت، منطقه پیرمار پلدختر، منطقه میربگ جنوبی دلفان، منطقه قلایی الشتر، منطقه ناصرالدین دورود، منطقه دولت آباد ازنا، منطقه لرآباد و جهان آباد بروجرد، مناطق بزنوید و پشت خط کمربندی الیگودرز، زاغه، بیرانشهر، چم پلک دوره چگنی بر اساس اعلام نظر مراکز بهداشتی و سپاه ناحیه شهرستان‌های استان که از بیشترین محرومیت برخوردار هستند خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی به صورت ماهی یک‌بار ارائه می‌شود.

 

وی افزود: این سازمان از ابتدای سال 1398 تا امروز چهار بیمارستان ثابت یک‌روزه در مناطق محروم وکم برخوردار شهرستان‌های چم پلک چگنی، منطقه عشایر نشین الیگودرز، عدل آباد الشتر وزاغه در قالب طرح شهید دکتررهنمون برپا کرده است.

 

ملک آرا با اشاره به خدمات پزشکی بسیج جامعه پزشکی استان به مردم مناطق محروم عنوان کرد: در سال جاری 44 تیم تخصصی و 310 تیم بهداشتی و درمانی عمومی به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام‌شده‌اند و 125 ایستگاه سلامت در مصلی های سراسراستان برپاشده است. درمجموع از ابتدای سال 98 تاکنون به 85هزار و 905 نفر خدمات مراقبت از سلامت رایگان ارائه‌شده است.

 

وی در رابطه با دیگر خدمات پزشکی بسیج جامعه استان تصریح کرد: اعزام 105 تیم بهداشتی و درمانی، 3 تیم دندانپزشکی، 17 تیم تخصصی در مناطق سیل زده ی شهرستان پلدختر، افرینه، معمولان، دلفان، چگنی، رومشکان، الشتر، خرم‌آباد و الیگودرز همراه با تجهیزات کامل و شب‌مانی در این مناطق و ارائه خدمات به تعداد ۳۷هزارو ۹۰۲ نفر ، مستقر کردن پست‌های امدادی ثابت به مدت ۸ روز در موکب امام خامنه ای(مدظله العالی)، گلدشت، بروجرد و ازنا به صورت شبانه روز جهت ارائه خدمات پزشکی وبهداشتی همراه با داروی رایگان به زائران اربعین حسینی(ع)، کمک هزینه درمانی به مبلغ بیش از 20 میلیون تومان جهت بیماران بی بضاعت و چندین عمل جراحی وارجاعی به صورت رایگان و سه سورتی پرواز در مناطق صعب العبور و سخت گذر بزنوید و گلی چاس شهرستان الیگودرز و چندین سورت پرواز در مناطق سیل زده استان با همکاری اورژانس115 از دیگر خدمات ارائه شده بوده است.

 

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی افزود: می‌توان از برگزاری ۲ کارگاه علمی یکروزه استانی با محوریت افزایش جمعیت و نقش آن در اعتلای ایران و سبک زندگی اسلامی ایرانی ، همایش پدافند غیر عامل و جنگ نرم در حوزه سلامت با امتیاز بازآموزی ۱۶ ساعته ، برگزاری شش نشست هیئت اندیشه ورز شورای عالی بسیج جامعه پزشکی استان، برگزاری کارگاه آموزشی دوره‌ی توانمندسازی مربیان صالحین بسیج جامعه پزشکی استان، همکاری بسیج جامعه پزشکی در طرح ملی افزایش فشار خون در استان، نشست‌های روشنگری با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، استکبار ستیزی، نفوذ ،دشمن شناسی، حماسه ۹ دی، انتخابات و مهدویت برای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های علمی و کاربردی اشاره کرد.

 

تشکیل حلقه‌های صالحین بسیج جامعه پزشکی در لرستان

 

ملک آرا از دیگر اقداماتی که در بسیج جامعه پزشکی مورد توجه است برپایی حلقه‌های صالحین به‌منظور رشد و ارتقاء معنوی افراد فعال در حوزه سلامت است، اظهار داشت: تشکیل حلقه‌های صالحین رکن ‏اصلی تشکیلات سازمانی بسیج ‏جامعه پزشکی است. هم‌اکنون ۱۲ کانون و ۹ دفتر در سراسر استان فعالیت دارند، اما آن چیزی که به این ‏کانون‌ها قدرت ‏می‌دهد حرکت حلقه‌های صالحین است؛ زیرا حضور در حلقه‌های صالحین ‏بصیرت داشتن را طلب می‌کند. 

 

وی با اشاره با اعلام همکاری همه جانبه سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان با دانشگاه علوم پزشکی استان جهت شکست و مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: سازمان بسیج جاامعه پزشکی استان لرستان برای پیمودن این مسیر دشوار بار دیگر آمادگی همه جانبه خود را در مواردی از قبیل اعزام تیم های بهداشتی و درمانی و آموزشی موردنیاز از نقاط مختلف استان جهت ویزیت رایگان در نقاط شهری و روستایی و ارائه آموزش های لازم درجهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری شایع اعلام می کند.

 

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: حمایت و پشتیبانی ویژه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، دانشگاه علوم پزشکی استان، کانونهای بسیج جامعه پزشکی استان، روسای بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای استان، پزشکان و متخصصین و پیراپزشکان، موسسه تامین ودرمان بسیجیان استان، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستانهای استان و اعضای و خیرین بسیج جامعه پزشکی استان لرستان از خصوصیات ویژه این اقدام خیر بوده است.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات