خبرهای داغ:

بیانیه بسیج اساتید ونخبگان استان کرمانشاه

بسیج اساتید و خانه نخبگان استان درخصوص پاندمی کرونا و موضوعات پیرامون آن بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۲۷۱۵۴
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمانشاه : بسیج اساتید و خانه نخبگان استان کرمانشاه در خصص پاندمی کرونا و موضوعات پیرامون آن در بیانیه‌ای مسائلی را متذکر شده که متن آن به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض تبریک عید سعید مبعث و سال نو  و با آرزوی موفقیت و سلامتی و عزت بیش از پیش برای آحاد ملت بزرگ ایران (امام و امت بسیجی و تمام رزمندگان عرصه مبارزه با چالش کرونا و دانشگاهیان .

شیوع بیماری کرونا در جهان و کشور شرایط خاصی را حاکم کرده که لازمه این شرایط  دفاع مقدسی است که در مقابل این ویروس منحوس شکل گرفته و هر روز باید تقویت شود.

در این آوردگاه، شناخت دقیق مسئله و مسائل و مشکلات پیرامون آن ما را در گزینش راههای مقابله درست، به موقع و موثر کمک خواهد کرد.

در ابتدا بر خود فرض می دانیم که از سنگرنشینان بهداشت و سلامت کشور، کادر بیمارستانی و درمانی، بسیج مردمی، نیروهای جهادی، قرارگاه های پدافندی و آفندی ، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر، آتش‌نشانی و تمام رزمندگان عرصه مبارزه با چالش کرونا  تقدیر و تشکر  به عمل آورده و از خدای رحمان توفیق مضاعف همراه  با صحت و سلامت آنان را  مسئلت کرده و به شایستگی آنان افتخار می‌کنیم.

به روح درگذشتگان به خصوص شهدای مبارزه با این بیماری درود و صلوات می فرستیم و دعاگوی  مریض های این ناخوشی  هستیم و شفای عاجل آنان را از خداوند متعال خواستاریم.

از آنجا که این بیماری یک پدیده نوظهور است، لذا بالا بردن سطح آمادگی مقابله با آن یک تکلیف همگانی است که در این عرصه نقش نخبگان در نظام حل‌ المسائلی می تواند نقشی سازنده و موثر باشد.

الزام و ضرورت مقابله موثر در عرصه پیشگیری و درمان  ایجاب می‌کند که مبارزه  پدافندی و آفندی با این آفت تعریف شود، لذا تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا در کشور را راهبردی درست و قابل تحسین ارزیابی کرده و قویا از آن حمایت می کنیم.

همکاری، اتحاد وهمدلی همگانی از ضرورت های اجتناب ناپذیر و عقلانی شرایط سخت فعلی است. اولین شکل این همکاری در رعایت کامل دستورات بهداشتی به ظهور و بروز می‌رسد.

موضوعات پیشگیری، درمان و کاهش تلفات بیماری از اولویت های اساسی اورژانسی کشور است در این سه مقوله استفاده از ظرفیت های داخلی و همچنین استفاده از تجربیات کشورهایی که در این سه مقوله عملکرد موفق داشته اند می تواند کمک بزرگی به حل چالش کند.

پر واضح است که تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار،  شرایط مبارزه با آسیب های کرونا را مشکل تر کرده است و اقشار  کم درآمد و فقیر جامعه را به صورت مضاعفی هدف قرار داده است.

بر این اساس برای ملت بزرگ ایران، بین ویروس بیماری زا و کشنده کرونا با هیات حاکمه کشنده و خونریز آمریکا تفاوت معنایی عملکردی چندانی وجود ندارد. لذا جا دارد  در این زمان تا حد امکان از تمام ظرفیت های نخبگی، حقوقی و دیپلماسی جهت محکومیت تحریم های ظالمانه آمریکا استفاده شود.

فراخوان‌های عمومی و ایجاد کمپینگ‌های سراسری امداد و مهربانی برای کاهش آسیب‌های این بیماری در کشور شکل گرفته است و صحنه های زیبایی را خلق کرده است؛ با گسترش و تعمیق این کمک‌ها و امدادها بار دیگر بزرگی و عظمت ملت ایران در جهان به نمایش گذاشته می‌شود و به جهانیان ثابت خواهد شد.

تعطیلی دانشگاه‌ها در شرایط کرونایی وضعیتی را به‌وجود آورده که بیشتر دانشگاه‌ها به آموزش از راه دور و ایحاد بستر لازم جهت این امر روی آورده‌اند. موفقیت این راهکار به همکاری اساتید در راستای تولید محتوای درسی الکترونیکی بستگی دارد، لذا انتظار می‌رود اساتید بسیجی در این عرصه درخشش داشته باشند و کاستی های موجود را با معاضدت و ایثار خود جبران کنند.

استفاده از تجربیات دانشگاههایی که سیستم آموزشی آنها الکترونیکی (  E-Learnlng) است با برنامه تعریف شده و منسجم وزارتی و یا استفاده از تجربیات دانشگاه پیام نور می تواند کمک قابل توجهی در جبران آسیب های آموزشی کرونا باشد.

 در حالتی که ایزولاسیون خانگی و ماندن در خانه و پرهیز از مسافرت های غیرضرور در دستور کار قرار گرفته، جا دارد که در این زمینه همه ما سیستم سلامت آن را یاری کنیم.

استفاده از ظرفیت روانشناسان و عالمان دینی در جهت کاستن از آسیب های روانی  بیماری کرونا یک از بایسته‌های شرایط موجود است،  لذا جا دارد که روانشناسان و عالمان دینی بسیجی از همه ظرفیت رسانه ها در این امر استفاده کنند.

به امید آسانی و یسر عاجل

بسیج اساتید و خانه نخبگان استان کرمانشاه

ارسال نظرات