ضرورت الگوگیری جوانان ازحضرت علی اکبر(ع)

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز گفت:جوانان امروز باید خصایص بلند و اوصاف شایسته حضرت علی اکبر علیه السلام الگو گرفته و نسخه عملی زندگی خویش قرار دهند.
کد خبر: ۹۲۳۰۲۴۱
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز ضمن تبریک بمناسبت میلاد سرور جوانان عالم ،شبیه ترین آینه ی پیغمبری حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهارداشت: حضرت علی اکبر (ع) بهترین الگو برای جوانان عالم است و در همه انقلاب‌ها و نهضت ها جوانان جایگاه ویژه ای دارند. بنا به فرمایش رهبر فرزانه" جوان در هر جامعه و کشوری، محور حرکت است."

 

وی خاطرنشان کرد:جوانان امروز باید به خصایص بلند و اوصاف شایسته حضرت علی اکبر علیه السلام مثل عفت و پاکدامنی، ایثار، ادب، وقار، سخاوت، شجاعت و اطاعت و تسلیم بودن در برابر فرمان امام خود آراسته شده و حمایت از دین را از آن سرور خوبان یاد گرفته و نسخه عملی زندگی خویش قرار دهند و با پناه آوردن به بارگاه ربانی او، از تمام ناپاکیها دست شسته و از دام رهبران شیطان صفت رهیده، و به سوی خداوند عالم رفته و در دامان پروردگار مهرآفرین آرام گیرند.

 

حجت الاسلام لرستانی بیان داشت:مسئله اصلی درباره امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع) رابطه فرزند و پدری نیست بلکه ارزش‌هایی مثل اطاعت، تبعیت و تسلیم محض امام بودن پررنگ است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز

اظهارداشت:حضرت علی اکبر(ع) با اخلاص و صفای کامل و تسلیم محض در برابر امام حسین(ع)، جانبازی و فداکاری نمود و کثرت افراد دشمن کوچکترین خللی در عزم او وارد نکرد. برای رسیدن به قرب موعود که غایت آرزویش بود شاد و مصمم، بدون احساس خستگی بود و آرام نداشت.

 

وی در خصوص الگوگیری جوانان از این حضرت گفت: حال زمانی که یک جوان بخواهد به این حضرت اقتدا کند باید در خانواده، محل کار از همه اخلاق بهتری داشته باشد، اگر در جامعه اتفاقی رخ می‌دهد از همه با حوصله‌تر با مسئله برخورد کند، جوان باید سعی کند که بیشتر از همه تواضع داشته باشد، به بزرگ‌تر‌ها احترام و به کوچک‌تر‌ها محبت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات