خبرهای داغ:
یادداشت/ صادق چگینی:

نیروی انتظامی و اقتداری ‌که شکسته می شود!!

شکستن اقتدار و قبح نیروی انتظامی مورد پذیرش نیست، این نیرو ۴۰۰۰شهید و هزاران جانباز تقدیم کشور کرده تا بتوانیم راحت در کوچه و خیابان و تفرجگاه ها به بازی زندگی بپردازیم، سست کردن مولفه امنیتی کشور به منزله یک قدم تا سقوط نظم اجتماعی فاصله داریم.
کد خبر: ۹۲۳۱۲۶۶
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

خبرگزاری بسیج قزوین: نیروی انتظامی به عنوان حافظان نظم و امنیت کشور. با بودجه ای بالغ بر ۹هزار میلیارد تومان، بیش از ۷۰ هزار نیرو دارد ، ۳۵۰۰۰نیروی افتخاری پلیس در کنار  سبز پوشان برای امنیت کشور زحمت می کشند.

 

بیش از ۷۰۰ شهر، ۳۶۰۰۰روستا، هزاران کیلومتر راه، اتوبان، جاده، هزاران مکان امنیتی، حمل پول برای بانک ها، حفاظت از مرزها، در گیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر بیش از ۴۰۰۰شهید تقدیم انقلاب و ایران کرده است.

حملات سنگین به نیروی انتظامی توسط برخی ها در داخل دولت و رسانه های خارجی، ازجمله سلبریتی ها با حمایت از مسیح علینژاد، من و تو سبب شد که نیروی انتظامی با فشار رسانه ای و تقابل افکار عمومی مواجهه شود. ضرب شتم پلیس توسط آقازاده پولدار،شکستن شیشه های کیوسک انتظامی، گردنکشی دختران غربزده، سیلی به صورت پلیس انتظامی توسط نماینده مجلس سبب شد تا نیروی انتظامی دست به عصا راه برود. 

 

در این قضیه قوه قضاییه مقصر است، وزارت کشور مقصر است، چرا جماعتی که با خون جوانان مملکت صاحب ثروت باد آورده شدند اجازه گردنکشی دارند اما در خصوص فقرا نفس کشیدن را ممنوع می کنید؟ چه لزومی دارد بنام آزادی بیان ضرب و شتم و حمله به نیروی انتظامی این قدر راحت باشد. وقتی حافظان امنیت شکسته شوند، جامعه شکننده خواهد شد، سودجویان قدرت گردنکشی خواهند یافت.

 

پلیس در اروپا و آمریکا با اقتدار عمل می کند، هرگونه حمله فیزیکی و تمرد را با گلوله جواب می دهد، در آمریکا بیش از ۶۰۰۰نفر به خاطر شلیک پلیس جانشان را از دست می دهند. کسی نمی گوید مردم یا معترضین را تیرباران کنید اما در برابر هتک اقتدار پلیس بی تفاوت نباشید، نیروی افسرده و دلشکسته نمی تواند امنیت شما مسئولان را تامین کند.وقتی نیروی انتظامی در برابر زیاده خواهی و قانون شکنی افراد پول دار، حجاب، طرح های مختلف رها می شود نتیجه کار عدم موفقیت است، وزارت کشور و قوه قضاییه، دولت و سایر مسئولان، امنیت با مولفه های مختلف تعریف می شود وقتی نیروی انتظامی تضعیف شود در هیچ برنامه اجتماعی و فرهنگی نمی توانید موفق باشید.

 

شکستن اقتدار و قبح نیروی انتظامی مورد پذیرش نیست، این نیرو ۴۰۰۰شهید و هزاران جانباز تقدیم کشور کرده تا بتوانیم راحت در کوچه و خیابان و تفرجگاه ها به بازی زندگی بپردازیم، سست کردن مولفه امنیتی کشور به منزله یک قدم تا سقوط نظم اجتماعی فاصله داریم.

 

قوه قضاییه و مسئولان قانونی تصویب کنند که یار فقرا و مستضعفان باشند اما در برابر گردنکشان جبار و بیرحمانه عمل کنند، آن قدر درست عمل کنند که با دیدن پلیس مردم احساس امنیت کنند. نویسنده ضمن محکوم کردن تضعیف نیروی انتظامی  ادامه روند فعلی را  انتخار به امنیت اجتماعی قلمداد می کند و می تواند در نقطه فاجعه افرین باشد.

 

۱۰۰۲/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها