جانباز ۷۰ درصد دورودی آسمانی شد

جانباز ۷۰ درصد دوران انقلاب «محمود محمدی» از شهرستان دورود پس از تحمل ۴۲ سال درد و رنج ناشی از عوارض جانبازی به یاران شهیدش پیوست.
کد خبر: ۹۲۴۶۹۴۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جانباز 70 درصد دوران انقلاب «محمود محمدی» از شهرستان دورود پس‌از تحمل 42 سال رنج ناشی از عوارض جانبازی جمعه، 16خرداد ماه 99 به یاران شهیدش پیوست.

 

 

محمود محمدی متولد 1339در خرمشهر چشم به جهان گشود و در سال 1342 به دورود مهاجرت کرده و تحصیلات خود را در مدارس دورود ادامه داد.

 

از سوی دیگر مبارزات مردم شهرستان دورود علیه رژیم طاغوت در سال 1357 اوج گرفت و حالا محمود محمدی در سال 1357 به تازگی در دانشسرای تربیت معلم بروجرد مشغول به تحصیل شده بود.

 

مردم شهرستان دورود در روز 9 مهرماه 1357 پس از اقامه نماز مغرب و عشاء تظاهرات گسترده ای را به پا کردند، شاید این اولین تجربه راهپیمایی محمود محمدی بود او در این راهپیمایی در اثر تیر اندازی به درجه جانبازی نائل شد و حالا در 16 خرداد ماه امسال بعد از 42 سال تحمل درد و رنج ناشی از جراحات جانبازی ندای حق را لبیک گفت و به جمع شهدای دورود پیوست.

 

دکتر ولی قنبر زاده رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان دورود در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: محمود محمدی جوانى دورودى ساكن بحرين است كه در زمان انقلاب تير می‌خورد و قطع نخاع مى‌شود.

 

وی با بیان اینکه چندین بار جانباز ۷۰ درصد "محمود محمدی" را در منزل ويزيت كرده، افزود: در طول دوران كار و دانشجويى كمتر كسى را ديده ام كه با اين همه ضايعات جسمى بیش از چهل سال دوام بياورد.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان دورود عنوان کرد: این جانباز، زخم هاى عميقى را بارها در داخل و خارج كشور جراحى کرده و فلپ پوستى گذاشته بودند؛ اما متأسفانه نتيجه اى نداشت.

 

وی تصریح کرد: این جانباز نمى توانست به پشت بيافتد تمام اين مدت دَمرَ زندگى می‌كرد؛ از نزديک شاهد زحمات خانواده، همشيره هاى بزرگوارشان و مسئولين بنياد جانبازان بودم كه در مراقبت از ايشان سنگ تمام مى گذاشتند.

 

دکتر قنبرزاده گفت: آرمان‌هاى انقلاب كه در قالب شعارهاى انقلاب متجلى است، عبارت از استقلال، آزادى و عدالت خواهى بود؛ چنين عزيزانى از سلامت و جان خود براى تحقق آن‌ها گذشتند.

 

وی ادامه داد: این شعارها چه ميزان عملى شده و مسؤلين و مردم در اين چهل سال كدام وظيفه خود را درست انجام نداده اند؟ به هرحال این جانباز ديشب، و هزاران مثل ايشان در شب ها و روزهاى قبل مظلومانه رفتند و مطمئنم شعار همه اين عزيزان همان كلام مولايشان على(ع) است كه(فزت ورب الكعبه).

 

حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: سرانجام پس از قریب 42 سال جانبازی و تحمل دردهای فروان، حاج محمود محمدی به شهیدان انقلاب اسلامی پیوست. 

 

وی افزود: بی شک او اکنون در جوار رحمت الهی، نزد امام بزرگ و شهیدان سرافراز متنعم و واصل است. نام و راه او در زمره شهیدان شاهد بر همه ما حجتی روشن برای پیمودن طریق سربازی انقلاب شکوهمند اسلامی است.

 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت این جانباز به محضر امام عصر (عج)، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، خانواده معزز و صبور ایشان و مردم شهید پرور شهرستان دورود گفت: برای خانواده و بازماندگان این شهید سرافراز که عمری در خدمت وی تحمل و صبوری کرده اند، اجر و صبر و سلامت آرزومندم.

 

محمدرضا حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه جانباز دوران انقلاب که قریب به 42 سال رنج و مشقت‌های جانبازی را به جان خرید و علیرغم ضایعات متعدد جسمی و حرکتی همواره الگو و سرمشق جامعه بود، آسمانی شده، اظهار داشت: محمود محمدی، سال 57 دانشجوی تربیت معلم بود که در جریان مبارزه و تظاهرات علیه رژیم ستم‌شاهی به درجه جانبازی نائل آمد.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دورود با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر شهید محمود محمدی فردا با حضور تعدادی از مسئولان با رعایت موازین بهداشتی در دورود برگزار می‌شود، افزود: پیکر مطهر این جانباز شهید شنبه 17 خردادماه 1399 ساعت 16 در گلزار خاتم‌الانبیاء (کارخانه سیمان) در جوار والدینش به خاک سپرده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه باتوجه به شیوع بیماری کرونا و جهت حفظ سلامت جامعه هیچ‌گونه مراسم ختم و بزرگداشتی برای شهید محمود محمدی برگزار نخواهد شد، گفت: از خانواده این شهید معظم به‌خاطر عدم برگزاری مراسمات ختم و هم‌چنین برگزاری مراسم تشییع طبق شرایط خاص جامعه تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

 

گزارش از : هانیه حقیقی

 

انتهای پیام/‌

ارسال نظرات