خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ولنگاری و نفوذ سبب سلب امنیت جامعه می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ولنگاری و نفوذ سبب سلب امنیت جامعه می شود گفت: آن کسی که ولنگاری کرده و امور را رها می کند، دوست مردم نیست و تنها راه مقابله با آن این است که هم نظارت قوی شود و هم قضاوت سریع و موثر باشد.
کد خبر: ۹۲۸۰۵۲۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام علی نسائی دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به اینکه اصولا دین خدا و بعثت انبیاء الهی و جانشینان معصوم آنها برای برپایی عدل بوده است، اظهار کرد: اگر عدل پیاده شود همه‌ی مردم احساس امنیت خواهند کرد، اما اگر بی عدالتی باشد فقط افراد خائن احساس امنیت می کنند.

وی با بیان اینکه هر کاری راهکار مخصوص به خودش را دارد، افزود: اگر ولنگاری هایی در سلسله مراتب، افراد، مدیران و رئسا احساس نشود، همه به مانند قطعات یک ماشین فعال، کارهایشان را درست انجام می دهند، اما اگر سهل انگاری و نفوذ صورت گرفت، امنیت خود به خود از بین می رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگر خائنین احساس امنیت کنند، جامعه را آزاد نمی گذارند فلذا اثرش از جامعه سلب امنیت می کند.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: آنچه در قوه قضائیه بسیار کارآمد است مسئله پیشگیری است، یعنی به گونه ای با چشم باز و با دقت لازم در مدیریت جامعه عمل شود که افرادی که بالقوه شرایط فساد دارند، جرات نکنند به جلو آیند و امور را مختل کنند.

وی مطرح کرد: در فرمایشات اخیر آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه که الحق باید هم خدا را شکر کنیم و هم بر این آقای بزرگوار دعا کنیم که بسیار مایه امیدواری مردم شده اند و با وجود مغتنم این شخصیت بزرگ و همسو شدن همه پیکره و زیرمجموعه قوه قضائیه با تِز ایشان، این معنی اش همان است که فرصت برای افراد فرصت طلب نخواهد ماند.

امام جمعه بیرجند گفت: قوه قضائیه بیش از آنی که در اجرای حدود و تعزیرات که پیگیری امور است موفق شود، می تواند در هیمنه و قدرت با چشم باز، به کسی که خلاف می کند، فرصت ندهد و این بسیار مهم است.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: آیت الله رئیسی طی دو روز گذشته فرمودند که قوه قضائیه دو مسئولیت مهم نظارت و قضاوت را برعهده دارد.

وی افزود: بهترین خدمت به جامعه و دوستی برای هر فرد، حتی آنهایی که بالقوه خائن هستند، برای این است که فاسد نگردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: آن کسی که ولنگاری کرده و امور را رها می کند، دوست مردم نیست بلکه دشمن مردم است و این همان هدفی است که دشمنان دنبال می کنند و تنها راه مقابله با آن این است که هم نظارت قوی شود و هم قضاوت سریع و موثر باشد.

حجت الاسلام عبادی بیان داشت: اگر بخواهد امور اقتصادی و سرمایه گذاری رونق گیرد و چرخ کارخانجات و مراکز تولیدی بچرخد، شرط اولش ایجاد امنیت است.

وی افزود: از جمله شرایط نظارت ها این است که شرایط برای رسیدن به کار و جلوگیری از تعطیلات، بیکاری ها و ولنگاری ها مهیا می گردد.

امام جمعه بیرجند عنوان داشت: این کشور با این امکانات و مردم خوبی که دارد، مدیریتش مشکل نیست و به بهترین وجه قابل اداره است.

حجت الاسلام عبادی اضافه کرد: آنهایی که یا اهلیت ندارند و یا در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها تحت نفوذ بیگانه هستند باید اصلاح گردند.

وی در پایان گفت: امیدواریم که مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و در فاصله نه چندان دور و با انتخاب اصلح و خوبی که مردم خواهند داشت و با یک قوه مجریه تازه نفس و موثر، بیماری های اخلاقی، سیاسی و روانی پشت سر گذاشته شود و در گام دوم انقلاب به عنوان نمونه، جامعه اسلامی در سطح بین المللی بدرخشد و حجت را بر انسان ها تمام کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها