یادداشت//محمد عبداللهی

دروغی به نام «رویای ایرانی آبان ۹۹»

در دوره چهارساله ریاست جمهوری ترامپ، خروج آمریکا از برجام و تحریم های بی سابقه موجب تضعیف غربگراهای ایرانی شد...
کد خبر: ۹۲۸۸۳۷۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ در دوره چهارساله ریاست جمهوری ترامپ، خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های بی سابقه موجب تضعیف غربگرا‌های ایرانی شد. اما در شرایط فعلی که می‌دانیم رویکرد بایدن نسبت به ایران تفاوت ماهوی با رویکرد ترامپ ندارد، منافع دوسویه غربگرا‌های ایرانی و جمهوری خواهان برای یکدیگر چیست؟ آیا چیزی به اسم منافع ملی ایرانیان این وسط موضوعیت دارد؟

غربگرا‌ها مدام دنبال این هستند تا از طریق شرطی سازی حل مشکلات ارزی با پیروزی بایدن و القای این گزاره کودکانه که محور اصلی برنامه بایدن ﷼دیپلماسی و برگشتن به برجام است و اگر دولت بعدی ایران نگاه ایدئولوژیک به سیاست خارجی را کنار بگذارد، می‌توان منافع ملی را در تعامل برابر تهران واشنگتن تامین کرد؛ مخاصمه را از بین برد؛ نفت فروخت؛ دلار را پایین آورد... امید کاذبی در جامعه به وجود آورند و البته سوت زنان از کنار این واقعیت می‌گذرند که دلار ۳۱ تومانی نتیجه تعامل برد برد بوده!

امروز دولت غربگرا‌ها علاوه بر این القا‌های مصنوعی به بازار، با گرانی‌های کاذب و حل نکردن عمدی مشکلات، زمینه فشار از پایین را برای هول دادن نظام به سمت صلح (بخوانید تسلیم) در صبح بدون ترامپ با جو بایدن فراهم می‌کنند.

اما واقعیتی که با این ذوق زدگی‌ها در صورت رای آوردن بایدن به وقوع می‌پیوندد چیست؟

این القا‌های مصنوعی بازار را بیشتر متاثر از انتظارات روانی کرده تا فضای واقعی اقتصاد؛ این شرطی سازی‌ها که تمام این سال‌های اخیر ادامه داشته، بهترین فرصت برای دشمنان ایران برای تحت تاثیر قرار دادن بازار و فشار بر مردم و نهایتا کاهش پایبندی شان به اهداف نظام تحت فشار معیشتی و پیاده کردن اهداف براندازانه است.

ذوق زدگی غربگرا‌ها و دولتشان از هر تکانه‌ای که احتمال پیروزی بایدن را تقویت کند، این سیگنال را به دولت بعدی آمریکایی‌ها می‌دهد که همچنان می‌توان به امتیازدهی ایرانیان امیدوار بود و این یعنی فشار بیشتر.

پیروزی بایدن نهایتا می‌تواند یک سقوط موقت بر قیمت دلار و در نتیجه یک تسکین موقت باشد که آن هم تحت تاثیر خوشبینی‌های حاصل از پیروزی بایدن خواهد بود نه خود بایدن! چراکه وی هیچ وقت فرصت بی سابقه‌ای را که تحریم‌های بی سابقه‌ی ترامپ برای فشار بر ایران فراهم کرده از دست نخواهد داد.

در صورت رای آوری بایدن، از آنجا که دولتش وارث شرایطی فوق بحرانی در آمریکاست و نیز وی ریسک پذیری ترامپ را ندارد، بهترین فرصت برای ارسال سیگنال قدرت و هزینه آوری تداوم فشار برای دولت آمریکاست. فرصتی که البته این ذوق زدگی غربگرا‌ها و دولتی‌ها از بین خواهد برد.

واقعیت این است که غربگرا‌ها چنانچه ابراهیم اصغرزاده هم صریحا گفته، امید دارند با پیروزی بایدن مجددا کورسوی امیدی برای جلب اقبال مردم در انتخابات آتی بدست آورند و این امید سازی‌ها و القائات کاذب مقدمه سازی برای بازگشت به قدرت است. غربگرایان هیچگاه درد امنیت ملی و منافع ملی را نداشته و ندارند.

محمد عبداللهی
ارسال نظرات