خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی:

جهش تولید در گرو حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی/ فروش زرشک و زعفران در بازار جهانی مغفول مانده است

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: نیازمند همگرایی، تعامل و مطالبه گری جدی تمامی ظرفیت های استانی و کشوری جهت احیاء، توجه جدی و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی در عرصه کشاورزی هستیم.
کد خبر: ۹۲۹۸۱۵۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در پیام رهبر انقلاب در سالروز تشکیل بسیج آمده است " بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ی خداداد ملت ایران است. دشمنان این ملت، اکنون و همیشه در این اندیشه بوده‌اند و خواهند بود که آن را نابود یا بی‌اثر کنند. مسئولان سازمانی و یکایک بسیجیان عزیز خود را موظف به ابطال کید دشمن بدانند و با توکل و اخلاص و برنامه‌ریزی به پیش روند." 

«بسیج پیشروی خدمت و امیدآفرین» تنها یک شعار و «بسیج» تنها یک واژه مختص اشخاص و گروه خاصی نیست بلکه خیل عظیمی از ملتی مستقل و آزاده است که خود را با ایمان، خودباوری، حلم و علم مسلح کردند تا از هویت انسانی و ارزشهای الهی پاسداری کند.

اقشار تخصصی بسیج در رشته های مختلف همچنان فعال و سرزنده خود را در راه خدمت به مردم و نظام اسلامی آماده کردند و گوش به فرمان ولی امر مسلمین پرتلاش و امیدوار جلودار صف پیکار با  مشکلات داخلی و دشمنان خارجی هستند.

حسین یوسفی فر مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان اظهار داشت: اهم اقدامات این سازمان در طول سال با توجه به نامگذاری سال جهش تولید و تمرکز بر محصولات راهبردی (گندم، جو و دانه های روغنی)، خود کفایی گوشت قرمز و محصولات استراتژیک و مزیت دار استان است.

وی با اشاره به اقداماتی که توسط این سازمان انجام گرفته است افزود: برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مربیان و کارشناسان عضو سازمان در خصوص مراحل کاشت ، داشت و برداشت گندم  و جو، معرفی ارقام مقاوم با عملکرد بالا، خاک ورزی ، تناوب کشت و ...  در بستر وب جهت ارتقاء و بروز شدن اطلاعات علمی مربیان است.

یوسفی فر بیان داشت: برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مربیان و اعضای گروه های جهادی دامپزشکی به صورت مجازی(تغذیه دام ، بهداشت دام، اصلاح نژاد، مدیریت بحران دام و حوادث غیر مترقبه) جهت ارتقاء و بروز شدن اطلاعات مربیان و فعالین جهادی دامپزشکی صورت می گیرد.

وی همچنین به برگزاری اردوهای جهادی اعضای  سازمان در قالب تیم های تخصصی جهت ارائه خدمات آموزشی، ترویجی و محرویت زدایی در مناسبت های مختلف از جمله هفته جهاد سازندگی ، هفته دفاع مقدس ، هفته بسیج و سایر مناسبت ها اشاره کرد و گفت: بنا به شرایط  که در تیم های جهادی دامپزشکی ارائه خدمات سم پاشی اماکن دامی، واکسیناسیون دام در برابر تب برفکی، آبله، تب مالت ، واکسن آنفولانزا و نیوکاسل طیور ، ویزیت و درمان رایگان دام ، و ارائه مباحث آموزشی و مشاوره ای در خصوص تغذیه و اصلاح دام در جهت بهره وری و بیماری های مشترک انسان و دام انجام می گیرد که با مشارکت اداره کل دامپزشکی استان و همراهی و تعامل مثبت این عزیزان در مناطق محروم ادامه دارد.

ظرفیت یابی  پتانسیل ها در افزایش بهره وری، ماموریت بسیج کشاورزی

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: احصا ء مشکلات و محدودیت های تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری ، انعکاس مشکلات تولید کنندگان این عرصه به مسئولین مرتبط در قالب قرارگاه امنیت غذایی ، مطالبه در بستر رسانه و فضای مجازی، بازدید کشاورزان از مزارع  و باغات الگویی و ارتباط با کشاورزان نمونه در جهت نزدیک شدن عملکرد کشاورزان به عملکرد کشاورز نمونه از اولویت های کاری سازمان است.

وی ادامه داد: احصاء و ظرفیت یابی  پتانسیل ها در عرصه افزایش بهره وری  محصولات کشاورزی  با تمرکز بر محصولات مزیت دار استان از قبیل زرشک ، عناب و زعفران از اهم فعالیت های بسیج مهندسین کشاورزی استان است.

فروش زرشک و مشتقات در بازارهای جهانی مغفول مانده است

یوسی فر، برگزاری جلسات اندیشه ورزی در این خصوص جهت آرامش خاطر تولید کنندگان از  متضرر شدن در سنوات گذشته در اثرنوسانات قیمت ها اشاره کرد و افزود: ارتباط با کشاورزان و صادر کنندگان جهت همفکری و تلاش در جهت تولید محصول سالم، باکیفیت، مقبولیت صادراتی و ارزش افزوده بالا در فرهنگ سازی تولید زعفران نگین ، میوه زرشک تازه، مشتقات دارویی و مکمل های غذایی این محصولات که در برخی از موارد ارزش افزوده این محصولات تا چندین برابر ذکر شده که متاسفانه جامعه کشاورزی ما از آن بی بهره است.

 وی با ذکر مثالی اظهار داشت:  زعفران کشاورز با 400 دلار در کیلو خریداری و تا 8000 دلار در بازار جهانی به دست مصرف کننده می رسد. زرشک و مشتقات آن مغفول مانده است. عناب و سایر گیاهان دارویی با تولید بیش از 200 پیش دارو در انتظار سرمایه گذار است.

حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی رونق تولید را میسر می سازد

 مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی افزود: امروز نیازمند همگرایی، تعامل و مطالبه گری جدی تمامی ظرفیت های استانی و کشوری جهت احیاء، توجه جدی و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی در عرصه کشاورزی جهت رونق تولید و آرامش خاطر کشاورزان در مسیر تولید بدون دغدغه بازار هستیم.

 وی با تأکید بر اینکه مسئولین به حوزه کشاورزی و جامعه فعال این حوزه اعتماد و حمایت همه جانبه داشته باشند خاطرنشان کرد: نیازمند کار جهادی بدون وابستگی به منافع شخصی  و مافیای ثروت، با در نظر گرفتن منفعت جمعی کشاورزان استان و در سطح کلان کشور پتانسیل بالقوه ارزآوری این محصولات و قطع کامل وابستگی کشور به دلارهای نفتی و خام فروشی خواهد بود.

یوسفی فر از رسانه ها خواست جهت حفظ، ارتقاء تولید و کمک به جامعه کشاورزی توجه جدی دولت، مجلس، قوه قضائیه، بخش های خصوصی و سرمایه گذاران ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و زنجیره ارزش هر محصول متناسب با  پتانسیل های تولید منطقه تدوین و راه اندازی شود و مورد حمایت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در قبال  تحریم ، کرونا و هزاران سد پیش رو راه های گریز بیشتری جهت ارائه محصولات متنوع از یک محصول کشاورزی در بخش های ( غذایی، دارویی، آرایشی، مکمل ها، نوشیدنی ها، صنایع و.... ) خواهیم داشت و به اصطلاح راحت تحریم ها را دور خواهیم زد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی به برنامه های هفته بسیج این سازمان اشاره کرد و گفت: همایش علمی کردن کشاورزی از طریق فضای مجازی ، کارگاه و کلاس های طرح بسیج همگام با کشاورز از طریق فضای مجازی بصورت وبینار(هرس و تغذیه باغات و مزارع زعفران در اسفدن و محمد آباد علم و آرین شهر)، جلسه شورای اندیشه ورز، جلسه بصیرتی، تقدیر از بسیجیان فعال کانون و اردوهای جهادی دامپزشکی جهت ارائه خدمات واکسیناسیون ، ویزیت و درمان دام ها وآموزش دامپروران  در  قاین برگزار می شود.

وی، برگزاری کلاس های آموزشی طرح بسیج همگام با کشاورز در بستر فضای مجازی و پیامک های آموزشی، برگزاری جلسات هیئت اندیشه ورز و اعزام گروه های جهادی تخصصی کشاورزی و دامپزشکی به مناطق محروم در نهبندان را از برنامه های هفته بسیج این شهرستان برشمرد.

یوسفی عنوان کرد: دیدار با خانواده های شهدا وجانبازان جهاد، پیاده روی اعضای کانون به یاد شهدای گمنام ، برگزاری میز خدمت در روستاهای محروم، اعزام گروه های جهادی تخصصی کشاورزی و دامپزشکی به مناطق محروم و برگزاری کلاس های مجازی  درفردوس در طول هفته بسیج اجرا می شود.

وی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج، جلسه هیئت اندیشه ورز، اعزام گروه های جهادی جهت برداشت زعفران و برگزاری اردوهای جهادی دامپزشکی جهت ارائه خدمات واکسیناسیون ، ویزیت و درمان دام ها وآموزش ازجمله برنامه های هفته بسیج در  طبس برشمرد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی افزود: در هفته بسیج کلاس های آموزشی طرح بسیج همگام با کشاورز، میز خدمت با حضور مدیران جهاد کشاورزی در سطح مساجد شهرستان بیرجند و ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی حضوری و میز خدمت در صورت مجوز و تایید قوانین مبارزه با کرونا در بیرجند برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها