خبرهای داغ:

غربالگری خانه به خانه در طرح محله محور شهید سلیمانی/ پایش ۶ هزار و ۵۰۰ خانواده در خراسان جنوبی

طرح محله محور شهید سلیمانی با هدف بیماریابی سریع، قرنطینه افراد مبتلا و حمایت معیشتی از اقشار آسیب دیده در خراسان جنوبی در حال اجراست و تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ خانواده مورد حمایت و پایش قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۳۰۳۵۰۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و پیرو تفاهم نامه سازمان بسیج مستضعین و وزارت بهداشت و دستور فرمانده کل سپاه در مقابله با ویروس کرونا، با هدف بیماریابی سریع، قرنطینه افراد مبتلا و حمایت معیشتی از افراد و اقشار آسیب پذیر به شیوه محله محور و خانواده محور و با استفاده از ظرفیت شبکه بهداشتی و درمانی کشور، بسیج محلات و مساجد طرح محله محور شهید " حاج قاسم سلیمانی" به امضاء رسید.

سردارعلی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح شهید "حاج قاسم سلیمانی" در استان به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شکل گرفته و به خوبی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ۶ هزار و ۵۰۰ خانواده در استان پایش و حمایت شدند، گفت: ۳۱۹ تیم نیز به صورت مشارکتی کار را دنبال می‌کنند.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی، از فعال بودن ۵۷۲ پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان در راستای اجرای این طرح خبر داد و افزود: ۱۱۸ تیم نظارتی و ۲۹۸ تیم عملیاتی نیز در سطح استان فعال هستند.

سردار قاسمی، تعداد تیم‌های حمایتی را ۴۷۷ تیم عنوان و اظهار داشت: در بحث اجرای طرح "حاج قاسم سلیمانی" قرارگاه‌های استانی و شهرستانی فعال هستند.

وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص و فنی در اجرای این طرح در استان گفت: کمبود وسایل حفاظت فردی، و راه اندازی تیم‌های مراقبت و آموزش در شهرستان‌ها از جمله نیاز‌ها است.

غربالگری ۲۳ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی در بیرجند

هاشم هیهات مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: طرح محله محور شهید "حاج قاسم سلیمانی" با هدف تشخیص سریع کرونا، قطع زنجیره شیوع آن و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح تمام محله‌ها و مناطق شهری و روستایی استان را پوشش می‌دهد، اظهار داشت: در تمام شهرستان‌ها تیم‌بندی انجام شده که فرماندهی این تیم‌ها برعهده فرمانده بسیج و پایگاه محله است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: در اجرای این طرح گروه‌ها و تیم‌های ۱۵ نفر متشکل از نیروی خدماتی، پزشک و پرستار پیش‌بینی شده تا از مراجعه مردم به مراکز درمانی، بیمارستانی، بهداشتی و مطب پزشکان جلوگیری شود.

هیهات با بیان اینکه در حال حاضر سطح شهرستان بیرجند ۱۰ تیم مراقبت شامل ۴۰ نفر پرستار و ۱۰ نفر پزشک در این طرح همکاری می‌کنند، افزود: تاکنون ۲۳ هزار نفر غربالگری شده و ۴ هزار و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: مدت زمان اجرای این طرح را چهار ماه است و ۵ تیم شامل حمایت، مراقبت، نظارت، آموزش و عملیات آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.
وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح از ظرفیت خیرین بهره‌مند خواهیم شد تا برای افرادی که مشکل معیشتی دارند و یا افرادی که به علت تعطیلی کارشان مشکلاتی دارند بسته‌های غذایی و بهداشتی تهیه و توزیع شود.

مشارکت ۱۵۰ بسیجی در اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در بیرجند

سرهنگ حسین خراسانی مطلق فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند بیان کرد: طرح محله محور شهید "حاج قاسم سلیمانی" در ۹ محله شهرستان بیرجند با هدف مبارزه با ویروس کرونا در حال اجرا است.

خراسانی مطلق اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری بسیج در شناسایی بیماران کرونایی، ۱۵۰ بسیجی در این طرح همکاری خواهند کرد.

وی افزود: در مرحله اول تعدادی از بسیجیان به عنوان سلامت یار به صورت تلفنی یا با مراجعه حضوری درب منازل، شرح حال اعضای خانواده را دریافت می‌کنند و در صورت داشتن علائم، گروه پرستاری که آموزش‌های لازم را دیده اند، در محل منزل افراد حضور می‌یابند و به سنجش میزان اکسیژن خون، فشار خون و تب افراد مشکوک می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در معاینات بالینی گروه پرستاری؛ اگر افراد دارای علائمی مبنی بر ابتلا به کرونا باشند، به پزشک ارجاع داده می‌شوند، گفت: تیم پزشکی با حضور در منازل افراد مراحل درمان را آغاز و در صورت نیاز فرد مبتلا قرنطینه یا به مراکز درمانی انتقال داده می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند ادامه داد: به جز شناسایی افراد مبتلا به کرونا، حمایت و مراقبت از بیماران کرونایی، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد پر خطر از دیگر عرصه‌های فعالیت در این طرح است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها