طرح شهید سلیمانی تا اردیبهشت ‌۱۴۰۰ ادامه دارد

طرح شهید سلیمانی برای مدیریت کرونا در بندرعباس تا اردیبهشت ‌۱۴۰۰ ادامه دارد
کد خبر: ۹۳۰۶۶۹۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس مرکز بهداشت بندرعباس گفت: گام چهارم بسیج ملی با عنوان "طرح شهید حاج قاسم سلیمانی" با مشارکت درون‌بخشی و بین بخشی در سطح شهرستان بندرعباس با کمک کمیته‌های عملیاتی و تیم‌های اجرایی از آذر شروع و تا اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد.

عبدالجبار ذاکری در جلسه طرح محله محور مبارزه با کرونا یا "طرح شهید حاج قاسم سلیمانی" اظهار داشت: به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله و خانواده محور در بندرعباس اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با استفاده از ظرفیت "برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت" گام چهارم بسیج ملی با عنوان "طرح شهید حاج قاسم سلیمانی" با مشارکت درون‌بخشی و بین بخشی و بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در سطح شهرستان بندرعباس با شکل‌گیری کمیته‌های عملیاتی و تیم‌های اجرایی (مراقبتی، حمایتی و نظارتی) از اول آذرماه شروع شده و تا اردیبهشت‌ماه سال 1400 انجام گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس بیان کرد: اهداف کلی اجرای این طرح بزرگ و ملی، مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین‌بخشی است و اهدافی از جمله قطع زنجیره انتقال ویروس و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری و مرگ ‌و میر و همچنین پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر را دنبال می‌کند.

وی افزود: همچنین تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده و هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و رهگیری هوشمند، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، ایجاد محدودیت هوشمند و هدفمند و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری از جمله راهبردهایی تعریف‌ شده برای این طرح ملی است.

ذاکری خاطرنشان کرد: پایش مستمر و همکاری مردم نقش بسیار مهمی در اجرای این طرح‌ دارد. همچنین در این طرح بسیجیان ‌و کارشناسان حوزه بهداشت با مراجعه به افراد نیازمند و تأمین نیازهای اولیه آنها به اجرای بهینه پروژه قرنطینه معکوس یاری می‌دهند.

در این جلسه هر کدام از حضار در حوزه کاری خود مسائل و پیشنهادات لازم را مطرح و بررسی شد.

ارسال نظرات