خبرهای داغ:

چرا سلبریتی‌های غربی خانواده محور هستند؟

مادر شدن یکی از نقطه عطف های زندگی سلبریتی ها محسوب می شود و سعی می کنند حس مادرانه و تصاویر خود با کودکانشان را در فضای مجازی با کاربران به اشتراک بگذارند.
کد خبر: ۹۳۱۶۴۹۴
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج،این روز‌ها نقل قولی از «کریستیانو رونالدو» و همسرش در فضای مجازی منتشر شده است که حاکی از آن است که در میان غربی‌ها خصوصا سلبریتی‌های غربی بیش از اینکه نگاه تبلیغاتی پیشرفت زن بدون خانواده و صرفا مستقل که از سوی فمنیست‌ها ترویج می‌شود، وجود داشته باشد در فضای واقعی نگاه خانواده محور میان آن‌ها حاکم است.

در این نقل قول آمده است که رونالدو مدیریت رستوران‌های زنجیریه‌ای خود را به همسرش پیشنهاد داده است، اما وی نپذیرفته و در جواب مطرح کرده است که می‌خواهد فرزندانشان را تربیت کند.

درحالی در یک فضای واقعی نه فانتزی و تبلیغ آمیز شاهد خانواده محوری در غرب خصوصا افراد سرشناس و سلبریتی‌های تراز اول آن‌ها هستیم، در کشورمان تجرد از سوی برخی سلبریتی‌ها ترویج می‌شود و از سوی دیگر فرزندآوری مورد تمسخر واقع شده و حیوان گزینی به جای فرزندآوری و ایجاد خانواده مورد توجه قرار می‌گیرد.

در برخی از کشور‌ها شاهد این موضوع هستیم که سلبریتی‌های ورزشی و هنری پیشگام تشویق مردم به ازدواج و تشویق مردم به پدر و مادر شدن هستند و در هر کجا با فرزندان خود حاضر می‌شوند و فرزندان خود را برای حضور در فعالیت‌های هنری و ورزشی تشویق می‌کنند. مادر شدن یکی از نقطه عطف‌های زندگی سلبریتی‌ها محسوب می‌شود و سعی می‌کنند حس مادرانه و تصاویر خود با کودکانشان را در فضای مجازی با کاربران به اشتراک بگذارند.

البته نه تنها در میان سلبریتی‌ها بلکه در فیلم‌های سینمایی غربی و خصوصا هالیوودی نیز نهاد خانواده بسیار ارزشمند تلقی شده و برخی از فیلم‌های هالیوودی با موضوع خانواده و حفظ و حراست از کیان آن ساخته و منتشر می‌شود. این ژانر از سینمای هالیوودی اغلب با مطرح کردن مشکلات خانواده‌ها و صمیمت و ایثار اعضای خانواده برای کمک به یکدیگر و حفظ و حراست از خانواده‌ها ساخته می‌شود.

البته این ژست‌های تبلیغی برای تجرد بعد از مدتی بلای جان خود سلبریتی‌های ایرانی شده و بسیار دیده شده که سلبریتی‌ها خصوصا خانم‌های بازیگر از عدم تن دادن به ازدواج ابراز پشیمانی می‌کنند. در همین راستا در برنامه‌های سلبریتی محور تلویزیون ابراز ندامت این سلبریتی‌ها پخش شده است. این درحالی است که همین افراد تا چند سال پیش مشوق و مروج تجرد جوانان بودند و هم خود و هم بخشی از جامعه را مورد آسیب جدی قرار داده اند و آن‌ها را از روال طبیعی زندگی شان دور کرده اند.

حالا اغلب سلبریتی‌های غربی تصاویر خانوادگی خود را در صفحات شخصی شان که نشان دهنده لحظاتی مفرح و دلنشین است منتشر می‌کنند. جالب است اگر در ایران سلبریتی مطرح می‌کرد که به جای مدیریت شرکت‌های زنجیره‌ای مختلف به فکر بزرگ کردن فرزندانش هست با تخریب متعدد فمنیست‌های وطنی روبرو می‌شد. درحالی که در غرب به خوبی دیده می‌شود که زنان با وجود اینکه جایگاه‌های مختلفی به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، اما علاقه و مهر مادری را ارجح بر موارد دیگر قلمداد کرده و در راستای عمل به علائق ذاتی خود گام بر می‌دارند.

جالب اینجاست که سلبریتی‌های غربی با حضور متاهلی در جشن‌های مختلف و به همراه فرزندانشان یک موضوع مهم را مورد تاکید قرار می‌دهند که خانواده نه تنها باعث کم رنگ شدن جذابیت‌های فانتزی آن‌ها نیست بلکه خود نوعی جذابیت اصیل است. اما نوع نگاهی که اغلب در میان سلبریتی‌های ایرانی وجود دارد این است که ممکن است حضور خانوادگی آن‌ها و تشکیل خانواده آنان را از سکه جذابیت بیندازد. موضوع وقتی حیاتی می‌شود که بعد از مدتی نه تنها سلبریتی‌های اینچنینی برای مردم تکراری می‌شوند بلکه به زندگی شخصی خود نیز آسیب جدی وارد می‌کنند و دست به اقدامات مضحک برای دیده شدن می‌زنند. این درحالی است که سلبریتی‌های غربی اغلب روال طبیعی زندگی خود را طی می‌کنند و بیشتر از اینکه مسحور دوربین‌ها شوند، دوربین‌های تلویزیونی و عکاسی را متوجه و فریفته و جادوی زندگی خانوادگی خود می‌کنند.

یکی از مواردی که سلبریتی‌ها خود را با آن گول می‌زنند این است که دنیای آن‌ها با زندگی مردم عادی تفاوت بسیاری دارد! از این رو سعی می‌کنند که ژست‌های خاصی بگیرند و برای متفاوت بودن حتی زندگی خصوصی شان را قربانی کنند. مشکلات سلبریتی‌های ایرانی حتی بعضا نیاز به نگاه روانشناسانه و بررسی در این راستا دارد. برخی از سلبریتی‌ها با این خود متفاوت بینی خود را دچار یک انزوای درونی می‌کنند. حتی این افراد با این نوع نگاه اگر ازدواج هم کنند زندگی مشترکشان به مشکل بر خورده و اغلب با طلاق به آن خاتمه می‌دهند. از این رو، این طرز فکر از برخی سلبریتی‌ها آدم‌های تنهایی ساخته است که نمی‌توانند خود را از پیله‌ای که به دور خود پیچیده اند، رها کنند.
*امیر حمزه نژاد

ارسال نظرات