خبرهای داغ:

همدلی و مواسات گروه جهادی وصال کرمانشاه همچنان ادامه دارد

رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌ مؤمنانه از سوی گروه جهادی وصال شهرستان صحنه با تهیه و توزیع غذای گرم و مواد بهداشتی میان فقرا و نیازمندان استان کرمانشاه در جریان است.
کد خبر: ۹۳۱۶۶۴۰
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، این روزها رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌ مؤمنانه به‌منظور دستگیری فقرا و نیازمندان همچنان در استان کرمانشاه تداوم دارد و گروه جهادی وصال شهرستان صحنه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون پای کار آمده و با ارائه خدمات مختلف از ضدعفونی معابر، خیابان‌ها و امکان پرتردد؛ راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و توزیع کمک‌های مؤمنانه گرفته تا توزیع بسته‌های معیشتی، ماسک و اقلام بهداشتی در کنار مردم بوده است.

مقام معظم رهبری مردم را به شرکت در طرح رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه دعوت کردند و پس از آن بود که موج گسترده‌ای از کمک‌های مردم کشورمان برای دست‌گیری خاص از نیازمندان را شاهد بودیم؛ برای انعکاس کمک‌های مؤمنانه مردم و گروه‌های جهادی استان کرمانشاه، تا به امروز در قالب سلسله گزارش‌های، در سطح شهر و مناطق مختلف گذری داشته‌ایم، در ادامه با گوشه‌ای دیگر از اقدامات همدلانه گروه جهادی وصال شهرستان صحنه آشنا می‌شویم.

مرتضی کریمی مسئول گروه جهادی وصال شهرستان صحنه با اشاره به اینکه این گروه جهادی با بیش از 50 نفر عضو فعال از مهندسان کشاورزی، اکیپ پزشکی و مهندسی عمران با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم روستایی و شهری شهرستان صحنه فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: اعتقاد دارم که کار مردم را باید مردم انجام دهند زیرا دستگاه‌های دولتی گرفتار کارهای اداری هستند و چابکی لازم را برای خدمت‌رسانی در حوادث ندارند. اما وقتی مردم پای کار هستند به طور مثال در اربعین مردم به خدمت‌رسانی به زوار می‌پردازند و صد در صد در بحران‌ها هم مردم می‌توانند کنار مردم باشند.

مسئول گروه جهادی وصال شهرستان صحنه افزود: در این روزهای سخت جهادگران بسیجی بار دیگر همانند روزهای سخت زلزله سال 96 سرپل ذهاب و سیل فروردین ماه 98 با از خودگذشتگی در جبهه سلامت حاضر شده‌اند و شعارشان این است که تا ریشه کن شدن این بیماری از پای نخواهند نشست.

وی با اشاره به اینکه با توجه به آغاز فعالیت قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا، گروه جهادی وصال شهرستان صحنه نخستین اقدام جهادی خود را در ضدعفونی و گندزدایی از بیمارستان آغاز کرد عنوان کرد: هدف از این کار جلوگیری از انتشار ویروس و آرامش‌بخشی به مردم است و 6 هزار لیتر مواد ضدعفونی در روستاهای بخش دینور و 16 هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده در روستاهای مرکزی دهستان چمچمال، دهستان گاماسیاب توزیع کردیم.

کریمی با اشاره به توزیع 1000 بطری نیم لیتر محلول گندزدایی در محلات بالاجوب و جواداباد،100 لباس ایزوله ، 100 عدد ماسک عدد ، 1000 لباس گان در بیمارستان صحنه عنوان کرد: در دو مرحله توزیع 2 تن مرغ منجمد با هدف کمک مؤمنانه با حمایت بنیاد احسان ویژه آسیب‌دیدگان کرونا انجام شد که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی گروه‌های جهادی تعاملات خوبی با ادارات استان دارند افزود: گروه جهادی وصال در بحث پروژه‌های عمرانی و در بحث توزیع ارزاق با آستان قدس رضوی و کمیته امداد ارتباطات تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کرده است که اگر این تعاملات بیشتر شود صددرصد مردم می‌توانند کمک بیشتری به هموطنان خود در موقع بحران انجام دهند.

کریمی با اشاره به اینکه ما عملکرد دولت را تضعیف نمی‌کنیم زیرا کارهایی انجام شده اما انتظار ما از دولت بیشتر از این است افزود: دولت باید از ظرفیت‌های نیروهای مردمی و گروه جهادی به خوبی در موقع بحران استفاده کند.

مسئول گروه جهادی وصال شهرستان صحنه با اشاره به اینکه ما به عنوان گروه جهادی با لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در بحث محروم‌زدایی ورود پیدا می‌کنیم عنوان کرد: وظیفه ذاتی این گروه حضور هدفمند و مؤثر در بحران‌های سراسر کشور برای خدمت به مردم است.

کریمی اظهار کرد: گروه‌های جهادی در اردوهای جهادی واقع در مناطق محروم در حال تربیت مدیران جهادی برای سطوح مختلف اداره امور اجرایی کشور هستند.

ارسال نظرات