خبرهای داغ:
مسوول بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین:

اردو‌های راهیان نور هفته آینده بصورت مجازی برگزار می‌شود

دکتر سرباز گفت: اردو‌های معرفتی و زیارتی راهیان نور در ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه سال جاری بصورت پیاپی و زنده از تنها مرجع اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانش‌آموزی در شبکه شاد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۱۸۹۴۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹


سرهنگ محمد سرباز مسوول بسیج دانش آموزی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به نحوه برگزاری اردو‌های راهیان نور در سال جاری اظهار کرد: اردو‌های معرفتی راهیان نور نقطه عطف زیارتی و نمود درخشانی از هشت‌سال دفاع مجاهدانه است که برگزاری آن می‌تواند تاثیر بسزایی در افکار نوجوان و جوانان انقلابی ما داشته باشد.

وی افزود: اگر چه شیوع ویروس کرونا باعث شد تا از حضور معنوی در این مناطق بی‌بهره شویم، اما این عدم حضور دلیل بر عدم اجرای این طرح بزرگ معرفتی نیست.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین اذعان کرد: طبق هماهنگی‌ها و همکاری‌های انجام شده بین صداو سیما، آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان اردو‌های راهیان نور سال جاری بنابر ابلاغیات سازمان بسیج مستضعفین بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اردو‌های معرفتی و زیارتی راهیان نور در ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه سال جاری بصورت پیاپی و زنده از تنها مرجع اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانش‌آموزی در شبکه شاد به آدرس https://shad.ir/qazvinbasij برگزار خواهد شد.

این مسئول ابراز کرد: اردو‌های راهیان نور سال جاری بطور همزمان در مناطق چهارده گانه استان قزوین برگزار می‌شود و شرکت دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی متوسطه اول دوم در کلاس‌های نهم، دهم و دوازدهم رشته‌های نظری و کارودانش که درس آمادگی و دفاعی دارند الزامی است.

وی عنوان کرد: تمامی مراحل اردوی راهیان‌نور مجازی همانند سایر اردو‌های بوده و کلاس دروس دانش‌آموزان در این ایام برگزار نمی‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند دو ساعت در نوبت صبح و دوساعت در نوبت بعدازظهر روز‌های ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه میزبان مجازی مناطق عملیاتی هشت‌سال دفاع مقدس باشند.

سرباز ادامه داد: همچنین حضور و غیاب دانش‌آموزان مقاطع گفته شده از طریق دبیران آمادگی دفاعی دبیرستان‌ها صورت می‌گیرد و هماهنگی برگزاری این اردوی مجازی هم توسط معاونت آموزش متوسطه و پرورشی انجام خواهد شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با اشاره به نحوه برگزاری اردو‌های راهیان نور مجازی عنوان کرد: برای برگزاری اردو‌های راهیان نور مجازی، راویان فتح و پشکسوتان عرصه جهاد و شهادت دوران دفاع مقدس در کنار خادمان شهدا به صورت یک گروه منسجم از استان قزوین به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: محتوای تولید شده توسط گروه اعزام شده به مناطق راهیان نور در قالب کلیپ، عکس، روایت‌گری، پخش زنده و زیارت مجازی یادمان‌ها و پخش برخط یادواره‌های شهدای دفاع مقدس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: همچنین برنامه‌های راهیان نور در قالب یک برنامه تولیدی و در ۴ زمان غیرپیوسته در روز‌های ۲۷ و ۲۸ در بهمن ماه در کانال اطلاع‌رسانی سازمان‌های بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان و همچنین شبکه استانی پخش می‌شود که زمان دقیق برگزاری این برنامه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: در پایان اردوی مجازی راهیان نور از دانش‌آموزان شرکت‌کننده آزمون گرفته شده و به شرکت‌کنندگان این دوره از اردو‌های معرفتی راهیان نور گواهی اهدا خواهد شد.

سرباز تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا علاوه بر تهدید‌ها و مشکلات بوجود آمده فرصت‌های بزرگی را برای ما فراهم کرد تا در هر شرایطی بتوانیم حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام و انقلاب باشیم.

این مسئول بیان کرد: با توجه به شرایط موجود در سال جاری اردو‌های راهیان نور گسترده‌تر از سال‌های گذشته و با حضور تعداد کثیری از دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: در سال جاری با توجه به عدم محدودیت حضور، دانش‌آموزان می‌توانند در کنار خانواده‌ها و فرهنگیان عزیز زائر مناطق عملیاتی جنوب کشور باشند.

۱۰۱۰/د ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها