ساماندهی آحاد عشایر و روستایی برای دفاع از انقلاب؛ ماموریت بسیج عشایری

مسوول بسیج عشایری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: عمده‌ترین ماموریت بسیج عشایری سازماندهی و بکارگیری آحاد عشایر و روستایی در راستای آمادگی برای دفاع از انقلاب است.
کد خبر: ۹۳۲۰۱۵۲
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹

سرهنگ سیاوش رستمی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان، عمده‌ترین ماموریت بسیج عشایری سازماندهی و بکارگیری آحاد عشایر و روستایی در راستای آمادگی برای دفاع از انقلاب است، عنوان کرد: با توجه به اینکه عشایر و روستاییان ضعیف‌ترین و کم هزینه‌ترین و در عین حال پرفایده ترین و پا بکارترین مدافع برای دفاع از انقلاب اسلامی هستند محرویت زدایی یکی از اولویت‌های بسیج عشایری است.

وی به برخی برنامه‌های بسیج عشایری در دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: ۳۲ عنوان در قالب صد برنامه اجرا از جمله رژه موتوری، افتتاح چند پایگاه مقاومتی و  ۵ واحد مسکونی برای محرومین، برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی از جمله این برنامه‌ها است. در حال حاضر ۲۴۰ پایگاه روستایی و عشایری در استان فعال است.

مسوول بسیج عشایری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: همچنین برگزاری نشست‌های بصیرتی را در این دهه داریم، زیرا معتقد هستیم اگر دهه فجر را درست به قشر جوان بشناسیم هم به ارزش انقلاب پی می‌برند هم در تثبیت و صدور انقلاب موثر است.

رستمی افزود: غبار روبی گلزار شهدا، سرکشی از خانواده شهدای عشایر و روستایی از دیگر اقداماتی است که در این دهه انجام می‌شود، حدود یک هزار شهید روستایی و عشایری در استان شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: در فضای مجازی نیز در حوزه روشنگری فعالیت داریم، همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی، قرآن و مهارت آموزی را داریم، در دو شهر زاغه و بیران‌شهر نیز سخنرانی  پیش از نماز جمعه را خواهیم داشت.

مسوول بسیج عشایری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: تقویت گشت‌های رضویان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، اعزام گروه‌های پزشکی و دامپزشکی به مناطق عشایری و برپایی ایستگا‌ه‌های فرهنگی در ورودی‌های شهرها را در این دهه خواهیم داشت.

رستمی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در راستای رزمایش کمک‌های مومنانه ۶ هزار بسته معیشتی بین روستاییان و عشایر توزیع شده است، اظهار کرد: در دهه فجر امسال نیز ۵۰۰ بسته معیشتی بین روستاییان و عشایر توزیع می‌کنیم، مرحله دیگر کمک های مومنانه قبل از عید انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات