دیدار فرمانده حوزه شاندیز با باستانی کاران این شهر

فرمانده حوزه شاندیز از باستانی کاران این شهر دیدار کرد.
کد خبر: ۹۳۲۳۱۲۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ستوان یکم پاسدار عمار قندری، فرمانده حوزه بسیج برادران شاندیز و جمعی از همراهان از محل زورخانه و ورزش باستانی این شهرستان بازدید نموده و عرض خدا قوت نمودند.

قندری در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج عنوان کرد: ویژگی بارز ورزش زورخانه‌ای این است که در آن اصول اخلاقی و ورزش در هم آمیخته و از افراد معمولی، پهلوان می‌سازد.

وی همچنین افزود: ورزش زورخانه‌ای ورزشی است که از قدیم الایام در ایران انجام میشده و آیین و روش‌های آن به نام ایران ثبت کامل یونسکو شده است که مایه افتخار بزرگی است.

قندری تصریح کرد: علت اینکه در ورزش‌های دیگر در سطح حرفه‌ای از جمله فوتبال گهگاه شاهد درگیری‌های فیزیکی، یا عدم رعایت شئونات اخلاقی بازیکنان می‌باشیم همین عدم توجه به اخلاق و اصول معنوی و به تعبیری پهلوانی است که در ورزش‌های نوین متأسفانه تا حدودی کمرنگ شده است.

قندری ادامه داد: علت موفقیت و خوش نامی ورزش زورخانه‌ای این است که در آن علاوه بر پرورش و تقویت بعد جسمانی، بعد روحی انسان هم در آن تقویت و پرداخته می‌شود که نتیجه اش می‌شود افرادی مثل پوریای، ولی در عصر قدیم یا شهید ابراهیم هادی که بزرگ شده در همین زورخانه‌ها هستند.

وی در پایان با اشاره به کمرنگ شدن این ورزش در میان افراد جامعه و جوانان طی سالها، ابراز امیدواری نمود با اهمیت دادن بیشتر توسط مسئولین ورزش کشور و پرداختن و صرف بودجه مناسب برای این مهم، ورزش باستانی دوباره به رونق و جایگاه خود بازگردد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار