خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات گلستان:

۷۳۰ فقره پرونده به اتهام قطع درختان در گلستان تشکیل شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت: ۷۳۰ فقره پرونده به اتهام قطع درختان جنگلی کمیاب، قاچاق چوب، هیزم و غیره در 11ماهه سال جاری تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۰۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگلستان؛، حسین نجف زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از ابتدای سال ۹۹ تا اول اسفند ماه سالجاری برای اشخاصی که مبادرت به حمل و قاچاق درختان جنگلی کمیاب، قاچاق چوب، هیزم و غیره کردند ۷۳۰ فقره پرونده تشکیل شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه استان گلستان از استان های شمالی کشور است و درختان هیرکانی چندین هزار ساله دارد متاسفانه افرادی سودجو مبادرت به قطع و قاچاق درختان جنگلی کمیاب، تهیه زغال و غیره کرده و از آنجائی که حفظ و حراست از جنگل و درختان کهنسال و کمیاب مورد تاکید مسئولان ارشد استانی و تک تک افراد جامعه است، تعزیرات حکومتی در راستای وظایف قانونی محوله، گزارشات منابع طبیعی و آبخیزداری را مورد رسیدگی قرار می دهد.

نجف زاده بیان کرد: پس از این که پرونده ها در شعبات تخصصی ویژه قاچاق کالا استان مطرح شد، متهمان مورد نظر احضار و پس از استماع دفاعیات و استعلامات لازم از منابع طبیعی و دیگر ادارت ذی مدخل، شعب این اداره کل، متهمان را علاوه بر ضبط کالا به نفع مرجع کاشف به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کردند.

وی درخاتمه گفت: مردم  درصورت مشاهده هرگونه قاچاق درختان جنگلی وتخلفات چوب و غره موضوع را به صورت حضوری  و یا از طریق تلفن135 یا سامانه اینترنتی  135به تعزیرات حکومتی ویا با تلفن  1407 به منابع طبیعی گزارش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها