خبرهای داغ:

برخورد قاطع با متخلفان واحدهای صنفی و محتکران/توزیع کالاهای اساسی در مناطق محروم شاهرود

شاهرود_سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود گفت:برخورد قاطع با متخلفان واحدهای صنفی و محتکران با ورود به موضوع در محل تخلف بلافاصله حکم مقتضی صادر و کالای احتکار شده در سریع ترین زمان توزیع شود.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۳۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
برخورد قاطع با متخلفان واحدهای صنفی و محتکران/توزیع کالاهای اساسی در مناطق محروم شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، ابوطالب جلالی در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان شاهرود در سرسرای ولایت فرمانداری اظهار کرد: در نشستی که با حضور مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان برگزار شد مقرر گردید ۱۲۴ تن سهمیه روغن تا پایان سال به شهرستان شاهرود اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه توزیع روغن جامد در مناطق روستایی در اولویت است، تصریح کرد: بر اساس نیاز اعلامی بخشداران، روغن جامد و مایع برای هر بخش اختصاص خواهد یافت.
جلالی به برگزاری نسشت‌های هفتگی کارگروه تنظیم بازار با هدف کنترل قیمت‌ها و توزیع کالا‌های اساسی اشاره کرد و اظهار کرد: تمامی کالا‌ها به ویژه کالا‌های اساسی باید نرخ نامه داشته باشد.
سرپرست فرمانداری ویژه شاهرود با بیان اینکه مقدار کالا‌های اساسی مورد نیاز تا پایان سال توسط اداره جهاد کشاورزی و صمت برآورد شده است، افزود: تا پایان سال در تامین کالا‌های اساسی مشکلی نخواهیم داشت.
وی از تشکیل کارگروهی با حضور کارشناسان فرمانداری، اداره صمت، تعزیرات حکوتی و اتحادیه‌ها خبر داد و افزود: هدف از تشکیل این کارگروه، برخورد قاطع با متخلفان واحد‌های صنفی و محتکران است که با ورود به موضوع در محل تخلف بلافاصله حکم مقتضی صادر و کالای احتکار شده در سریع‌ترین زمان بین مردم توزیع شود.
جلالی با بیان اینکه در صورت مواجهه با تخلف یک واحد صنفی باید رییس اتحادیه هم پاسخ گو باشد، ابراز کرد: در صورت احراز تخلف، واحد صنفی پلمب و متخلف به مردم معرفی خواهد شد.
وی نیاز شهرستان شاهرود را روزانه ۱۳ تن مرغ خواند و افزود: در ۲ روز گذشته میانگین توزیع به پنج تن رسید که موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.
سرپرست فرمانداری شاهرود با بیان اینکه باید شرکت تعاونی مرغداران برابر سهمیه‌ای که جهاد کشاورزی استان برای این شهرستان اختصاص داده مرغ مورد نیاز را تامین کند، افزود: تعاونی مرغداران، مرغ مازاد سهمیه شهرستانی را می‌تواند در اختیار پشتیبانی امور دام برای ساماندهی بازار کشور قرار دهد.
جلالی بر نظارت و مراقبت بخشداران در توزیع کالا‌ها تاکید کرد و اظهار کرد: تلاش بر این است که توزیع درست و متوازن کالا‌های اساسی در بین شهر‌ها و روستا‌ها انجام شود.
وی با بیان اینکه جمعیت و پراکندگی یکی از مهمترین شاخصه‌های سهمیه بندی کالا‌های اساسی است، افزود: سهمیه‌ای از کالا‌های اساسی برابر نیاز روستا‌های بخش مرکزی، بسطام و بیارجمند در نظر گرفته شده که به زودی توزیع خواهد شد.
به گفته وی، مقدار مورد نیاز میوه شب عید در انبار‌های استان ذخیره سازی شده است که در روز‌های پایانی اسفند به شهرستان برای توزیع انتقال داده می‌شود.
سرپرست فرمانداری ویژه شاهرود از مردم و کسبه خواست با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از بالا رفتن سطح نارنجی به قرمز کرونایی جلوگیری کنند تا تعطیلی برخی از اصناف رخ ندهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها