خبرهای داغ:
در میزگرد بسیج مطرح شد؛

هزینه ۵۰۰میلیاردی برای آبرسانی عظیمیه/ فاجعه زیست محیطی محمدآباد

فصیحی رامندی گفت: شهرک عظیمیه با کمبود آب و زیر ساخت ها مواجهه است و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد تا مشکل ابرسانی آن مرتفع شود.
کد خبر: ۹۳۲۶۱۹۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

هزینه ۵۰۰میلیاردی آبرسانی به عظیمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، فرج اله فصیحی رامندی در میزگرد اعضای شورا می گوید: شهرک عظیمیه به دلیل نداشتن زیر ساخت های لازم آب برق گاز متوقف شده است، اغلب کسانی که دنبال ساخت و ساز بودند جنبه سرمایه گذاری برای آنها دارد.برای انتقال آب بودجه نیاز است.مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد، اداره آب به ۸۰میلیارد تومان پول نیاز دارد تا آبرسانی را انجام دهد با توجه به تورم امروزه حدود ۵۰۰میلیارد هزینه زیر ساخت های اب رسانی است. اداره برق هم برای انجام کارهای خدماتی خود نیاز به بودجه دارد.

معافیت و تخفیف مستاجران شهرداری از اجاره بها

واحدهای صنفی که پیاده روها را اشغال می کنند در حقیقت تعرص به حریم عامه است که توسط واحد نظارت به صورت مستمر پایش و تدکرات لازم داده می شود.به خاطر وضعیت معیشتی مردم در تنگنای اقتصادی کمی مدارا شده تا مشکلات شغلی و درآمدی منجر به ناهنجاری نشود، برخی از فرهنگسراها و مراکز تجاری ورزشی متعلق به شهرداری که اجاره داده شد با نگاه تعامل در شرایط کرونا از پرداخت حق اجاره معاف کردیم یا تخفیف ویژه داده شده است.

بودجه ۱۲۷۳میلیارد تومان تصویب شد

بودجه ۱۴۰۰شهرداری قزوین ۱۲۷۳میلیارد تومان به شورای شهر تسلیم و تصویب شد، بودجه شهر قزوین در سال های ۹۷،۹۸ به ترتیب ۷۹۰ و ۹۰۰میلیارد تومان تصویب شد که ۶۲ و ۵۳درصد محقق یافت.با توجه به وضعیت بحرانی کرونا و کاهش درآمدها به نظر می رسد بودجه ۱۲۰۰میلیارد تومانی شهر قزوین برای تحقق با چالش جدی مواجه شود.

بودجه در حقیقت پیش بینی در قالب طرح و برنامه برای درآمد و هزینه است که در ۲بخش جاری و عمرانی مصرف می شود. شهر قزوین در طول سالیان متمادی که تشکیل شورا را تجربه کرده است همواره بودجه ای را تخصیص دادند که با منابع درآمدی هم خوانی نداشته است، در خوشبیانه ترین حالت اگر شهرداری بتواند ۶۲درصد را مانند سال۹۷محقق کند ۵۰ درصد صرف هزینه کرد جاری می شود و تنها۱۲درصد برای مصارف عمرانی،زیرساختی و سرمایه گذاری باقی می ماند.

شهر هوشمند مشکلات ترافیک و زیست محیطی را کاهش می دهد

سیده منیره قوامی در میزگرد بسیج می گوید: هوشمند سازی شهر هرچه سریعتر باید انجام شود،قزوین ظرفیت هوشمند سازی دارد تا بتوان در مدیریت شهری اقدامات جامع و کم هزینه در دستورکار قرار گیرد. در طول ایام شهرداری ها گرفتار روز مرگی بودند که اولویت اصلی شهر نبوده، ما طرح هوشمند سازی سطل های زیر زمینی را پیگیری کردیم و یک نمونه با همکاری پارک علم و فناوری امتحان شد و مورد استقبال قرار گرفت، با این کار بحث زیست محیطی و کودکان کار، نشر آلودگی، تفکیک زباله خشک و تر از مبدا،بهداشت عمومی، به راحتی رفع و مشکلات شهرداری و هزینه ها کمتر می شد.

پیوست زیست محیطی و صلاحیت پیمانکاران

در پسماند باید پیمانکارانی انتخاب شوند که بحث بهداشت و زیست محیطی را در قالب قرارداد رعایت کنند، از طریق مزایده پیمانکاران احراز صلاحیت شوند و تمام ابزار و امکانات آنها بررسی گردد، تفکیک از مبدا را در این چند سال پیگیری کردیم، افرادی کار تفکیک زباله خشک از مبدا را انجام می دهند، باید دستکش و لباس مخصوص داشته باشند، افراد حق ندارند از کودکان کار استفاده کنند، باید از الگوی مشهد اصفهان تهران استفاده می کردیم تا امروز کار تفکیک زباله راحت تر و شیرابه ها کمتر بود. در شرایط کرونا و بحث بهداشتی زباله تفکیک آن در شرایط امروز نزدیک به صفر شده است.در آمد شهرداری از زباله صفر است.مردم قزوین فرهنگ بسیار بالایی دارند و کار تفکیک زباله را به خوبی انجام می دهند.

فاجعه زیست محیطی سایت محمدآباد

زباله می تواند درآمد خوبی برای شهرداری داشته باشد،ما غیر از تذکر کاری دیگر نمی توانیم انجام دهیم،سایت محمدآباد یک فرصت خوب بود که با نگاه قهری گرفته شد و امروز تبدیل به یک فاجعه زیست محیطی شده است. شورا به صورت موقت با یک ماه تحویل سایت محمدآباد موافقت کرد که در حال حاضر شهرداری برنامه ای ندارد.هزینه ۱۸میلیارد تومانی شهرداری برای زیر ساخت ها، پر شدن لندفیل ها، بوی بد و شیرابه های روان در زمین همگی نشان دهنده بحران زیست محیطی محمدآباد است.شهرداری مسیر جاده تا لتدفیل ها را که از زباله انباشت بود جمع پاک کرده است.

برد و باخت تیم های شهرداری برای شهر نشاط و هیجان ندارد

محسن حق شناس عضو شورای شهر قزوین در میزگرد بسیج پیرامون پایگاه های ورزشی می گوید: در سال گذشته قبل از کرونا ۴۰پایگاه ورزش صبحگاهی داشتیم، بحران کرونا سبب تعطیلی آنها شده آن چیزی که بیشترین جامعیت را دارد تعیین شاخصه های ورزش همگانی است که در هفته حداقل سه بار بتوانند کار کنند، ورزش ها گروهی و انفرادی جز ورزش همگانی هستند. پیاده روی، دومیدانی، کوه پیمایی جز ورزش هایی هستندی که کم هزینه اما تاثیر فراوان بر ورزش دارند.

ورود شهرداری به ورزش قهرمانی را با این شیوه نمی پسندم، ورزش قهرمانی برای ایجاد نشاط و هیحان در شهر است، تراکتور سازی وقتی می برد مردم تبریز شادمان هستند وقتی باخت در کارنامه دارد ناراحت هستند، ملوان انزلی، سپاهان و سایر شهرهایی که تیم داری می کنند برای ایجاد شورو نشاط و ترویج ورزش و ارتقا فرهنگی سلامت است.

شهرداری زیر ساخت های ورزش همگانی را فراهم کند

امروز شهرداری قزوین در ورزش قهرمانی وارد شده اما با برد و باخت تیم ها هیچ اتفاقی را در سطح جامعه نمی افتد، شهرداری باید زیر ساخت های ورزش همگانی را پیگیری کند و شرایط ورزش را برای همگان فراهم کند. اینکه اختصاصی وارد تیم داری شود به شکل فعلی موافق نیستم اگر بتواند با ورزش ایجاد شورو نشاط مثبت داشته باشد وطیفه همگان است حمایت کنیم. با هزینه کرد بودجه برای تیم های قهرمانی چقدر زیر ساخت برای مردم می توانیم فراهم کنیم.با توسعه زیر ساخت ها برای ورزش همگانی می توان استعدادها را شناسایی و شکوفا کرد.

نمره عالی برای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین

از دیگر اقدامات خوب در دوره ۵ساله شورای پنجم، برنامه ریزی برای ساماندهی نیروی انسانی بود، در کمیسیون برنامه ریزی که با همراهی و اتفاق همه اعضا صورت گرفت، برنامه ای تدوین شد تا نیروی انسانی که شامل همه نوع قرارداد های معین و پیمانکاری بودند در ۲سال ساماندهی شوند که اقای صفری شهردار وقت در مدت ۶ماه انجام می شود. در حوزه فرهنگی ورزشی افزایش بودجه این سازمان بود که در حوزه فرهنگی و ورزش افزایش قابل توجهی داشت. در شورای پنجم بحث فرهنگی به خوبی پیش رفت،به سازمان فرهنگی ورزشی نمره عالی میدهیم،تعامل بسیار خوبی با شورا داشتند.

۱۰۰۲/گزارش ویژه

ارسال نظرات
پر بیننده ها