خبرهای داغ:
در چشم‌انداز بین‌المللی؛

همایش بین‌المللی "شهید سلیمانی" در دانشگاه‌ رازی برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی "شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی" در دانشگاه‌ رازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۲۰۶۷
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، همایش بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی پایان شهریورماه 1400 به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

بسترسازی هم‌اندیشی و تعاملات سازنده علمی و تحقیقاتی جوامع دانشگاهی و حوزوی پیرامون ابعاد مختلف شخصیت و مکتب شهید سلیمانی، واکاوی وجوه و ابعاد شخصیت و مکتب شهید سلیمانی از منظر شخصیت‌های برجسته حقیقی و حقوقی بین‌المللی، جهان اسلام و محور مقاومت، تبیین ابعاد دیپلماتیک و سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی شخصیت و مکتب شهید سلیمانی از محورهای اصلی این جشنواره است.

از دیگر محورهای این جشنواره تبیین سیمای شهید سلیمانی در روایتگری‌های رسانه‌های بین‌المللی، جهان اسلام و محور مقاومت،  تبیین و تحلیل انعکاس‌ها و پیامدهای مختلف شهادت شهید سلیمانی در ابعاد و عرصه‌های مختلف، تبیین آموزه‌های مفهومی در بیان سمعی و بصری هنر متعهد از ابعاد شخصیت شهید سلیمانی و گفتمان‌سازی مکتب شهید سلیمانی در مجامع حوزوی و دانشگاهی ملی و بین‌المللی است.

 همایش به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برگزار و سایت اختصاصی همایش، با مجامع علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور راه‌اندازی شده است.

زمان برگزاری زمان برگزاری این همایش 31 شهریور تا یک مهر 1400 است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی Shahid solemani2021@razi.ac.ir ارسال کنند.

نشست‌هایی به عنوان پیش همایش نیز تا برگزاری همایش اصلی تحت عنوان «شهید قاسم سلیمانی در نگاه، اندیشه و هنر دانشگاهیان و حوزویان استان کرمانشاه» برگزار می‌شوند که مراتب و ابعاد و زوایای آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

پیش همایش شهید سلیمانی در اندیشه هنر دانشگاهیان و حوزویان استان کرمانشاه با محوریت موضوعات همایش شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در آیینه اشعار دانشگاهیان و حوزویان استان کرمانشاه،  شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در آیینه دلنوشته‌های دانشگاهیان و حوزویان استان کرمانشاه، شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در آیینه داستان‌های خیلی کوتاه و دانشگاهیان و حوزویان استان کرمانشاه و به آثار برگزیده جوایز و لوح تقدیر ارائه می‌شود و مهلت ارسال آثار تا پایان اردیبهشت ماه 1400 است.
پیش همایش شهید سلیمانی در اندیشه هنر با محوریت موضوع همایش شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در آیینه هنرهای ترسیمی شامل نقاشی، خطاطی، طراحی، عکاسی،  شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در آیینه هنر های موسیقی و نمایشی شامل آهنگ‌سازی، نماهنگ، سرود، نمایشنامه، تئاتر، شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در آیینه هنرهای تجسمی شامل مجسمه‌سازی، معرق، شبیه سازی، آینه‌کاری، خیاطی، گلدوزی، گرافیک، طراحی پارچه و مهلت ارسال آثار تا پایان تیرماه 1400 است و آثار به نشانی دانشگاه رازی دانشکده ادبیات و علوم انسانی طبقه دوم دبیرخانه همایش بین المللی شهید سلیمانی در چشم انداز بین المللی تحویل داده شود.

 پیش همایش مکتب شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در آیینه فعالیت‌های رایانه‌ای و فضای مجازی دانشگاهیان و حوزویان استان کرمانشاه با محوریت نقش دانشگاهیان و حوزویان در بزرگداشت و پاسداشت یاد و خاطره شهید ابومهدی و شهید سلیمانی از شهادت تاکنون و مهلت ارسال آثار تا 15 شهریورماه 1400 است.

ارسال نظرات