خبرهای داغ:
استاندار خوزستان:

۵هزار خوزستانی به دلیل کرونا فوت کرده اند/۹درصد فوتی‌ها درخوزستان

استاندار خوزستان گفت: تاکنون پنج هزار خوزستانی به دلیل کرونا فوت کرده‌اند که ۹ درصد جمعیت کل فوتی‌های کشور را شامل می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۳۷۲۹
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج، قاسم سلیمانی دشتکی دوشنبه شب در صدا و سیمای مرکز خوزستان اظهار کرد: تاکنون در کشور، ۶۴ هزار بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند که این میزان در استان، پنج هزار نفر است که ۹ درصد تعداد جان باختگان کشور را شامل می‌شود. با توجه به اینکه استان تنها پنج درصد جمعیت کشور در استان خوزستان است، این آمار فاجعه آمیز است.

سلیمانی دشتکی افزود: در شبانه روز گذشته از ۱۴ هزار مورد مشکوک به کرونا، دو هزار و ۷۷۷ نفر مثبت قطعی به کرونا شناسایی و بیش از ۲۲۰ مورد بیمار بستری کرونایی داشتیم که این میزان نسبت به گذشته کاهش یافته است و همچنین ۳۴ فوت قطعی کرونایی و هشت مورد مرگ مشکوک به کرونا در استان خوزستان گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی موجب قطع حلقه بیماری و شناسایی بیشتر بیماران می‌شود که در این طرح به ازای هر بیمار مثبت ،۱۰ نفر تست می‌شوند و نیز خطر مرگ و میر بیماران پرخطر کمتر می‌شود، بیان کرد: در برخی از روزها ۲۷ هزار تست کرونا در استان انجام می‌شد اما اکنون روزانه حدود ۶ هزار تست در استان انجام می‌شود که درخواست افزایش کیت‌های تست رپید و پی سی آر را داده‌ایم.

استاندار خوزستان ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ درصد موارد ابتلاء به بیماری بر اثر تماس در خانواده‌ها، ۲۳ درصد به دلیل شرکت در مهمانی‌ها و دید و بازدیدها، ۱۸ درصد در ترددهای مکرر درون شهری، ۱۱ درصد بر اثر حضور در تجمع و ۹ درصد به دلیل شرکت در مراسم عزا و عروسی است.

سلیمانی دشتکی گفت: با دستور ستاد ملی کرونا تنها برای استان خوزستان، مشوق و بسته‌های حمایتی برای گروه‌های شغلی آسیب‌دیده دو، سه و چهار در نظر گرفته شد با وجود این، استان در پیک اول و دوم بیماری خوزستان به لحاظ جذب اعتبار چندان موفق نبود بنابراین تلاش شد در خصوص دریافت تسهیلات، مالیات و حق بیمه اقدامات مؤثری در این استان انجام دهیم.

وی افزود: پیش از این تعداد شهرهای قرمز از ۱۳ به پنج شهرستان کاهش که مجدداً به ۱۶ شهرستان افزایش پیدا کرد و همچنین هشت شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد هستند که وضعیت مطلوبی نیست.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه راه دیگری جز اعمال محدودیت‌ها نداریم و اگر این کار را انجام ندهیم در واقع به استقبال مرگ رفته‌ایم، افزود: در خوزستان همزمان با سایر نقاط کشور، محدودیت‌های ۱۰ روزه نیز اعمال شده که امیدواریم مردم در این زمینه همکاری کنند

ارسال نظرات
پر بیننده ها