خبرهای داغ:

افتتاح پنجمین نمایشگاه هفته‌های هنر آموزش و پرورش شاهرود+ تصاویر

شاهرود_پنجمین نمایشگاه هفته‌های هنر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، ویژه ماه مبارک رمضان، با آثار هنرمند خوشنویس، استاد مجید سعیدکافی، دبیر درس هنر دبیرستان شهید بهشتی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۵۳
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرنگار بسیج، پنجمین نمایشگاه هفته‌های هنر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، ویژه ماه مبارک رمضان، با آثار هنرمند خوشنویس، استاد مجید سعیدکافی، دبیر درس هنر دبیرستان شهید بهشتی، با حضور معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، معاون مالی و پشتیبانی، معاون آموزش متوسطه، مدیر دبیرستان شهید بهشتی و جمعی از کارشناس مسئولان و کارشناسان دوایر مختلف، در محل سالن هنر (طبقه اول) مدیریت آموزش و پرورش شاهرود، افتتاح شد.
در این نمایشگاه حدود ۵۰ اثر خوشنویسی، شامل تابلو‌های نستعلیق، نسخ و ثلث ایرانی، نسخ و ثلث ترکی، رقاع و کوفی اثر استاد مجید سعیدکافی به نمایش گذاشته شده است.
مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران، نمایشگاه هفته‌های هنر را، فرصتی مغتنم برای معرفی شایستگی‌های هنری همکاران عزیز فرهنگی و نشر آن در ابعاد وسیع‌تر دانست.
سید محمد موسوی آثار خوشنویسی استاد مجید سعیدکافی را شایسته تقدیر و تحسین خواند و وجود دبیرانی که اینچنین علم و هنر و تعهد را با هم درآمیخته اند، مایه افتخار و مباهات نظام تعلیم و تربیت برشمرد.
در ادامه سید مرتضی ابراهیمیان مدیر دبیرستان شهید بهشتی، ضمن تشکر از فرصت ایجاد شده برای همکاران در نمایشگاه هفته‌های هنر، از حضور ارزشمند این دبیر هنرمند قدردانی نمود.
در پایان استاد سعیدکافی، با اشاره به اینکه در طول ۴ سال گذشته کوشیده است تا خط ثلث ایرانی را که شیوه استاد علاالدین تبریزی و استاد علیرضا عباسی بوده، احیا نماید گفت: متاسفانه رسالت هنر خوشنویسی در کشور ما مهجور مانده، اما در بسیاری از کشورها، هنر خوشنویسی اصیل ایرانی به خوبی شناخته شده و روی آن سرمایه گذاری می‌شود.
شایان ذکر است مجید سعیدکافی، در مسابقات خوشنویسی «مدارس هنر اسلامی» به میزبانی شهرستان‌های قم و اصفهان، حائز رتبه برتر کشور شده و در جشنواره‌های متعدد نیز شرکت نموده و درخشیده است و قرآنی در ۶۰۴ صفحه، ختم به آیه و به سفارش مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی، به خط نسخ ترکی، متعلق به وی در دست چاپ است.
این نمایشگاه به مدت یک هفته در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود دایر خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها