خبرهای داغ:
دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین

برگزاری مسابقه «مهدویت از منظر نهج البلاغه» به همت دفتر بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین

حق شناس گفت: از روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه مصادف با پنجمین روز ماه مبارک رمضان به مدت ۴ روز، مسابقه «مهدویت از منظر نهج البلاغه» با استفاده از محتوای این دوره و کتاب«مهدویت در نگاه نهج البلاغه» برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۹۲
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

محسن حق شناس دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: امسال دو نیمه شعبان در تقویم کشور وجود دارد و لذا در سال ۱۴۰۰ دو بار جشن میلاد امام زمان(عج) برگزار می شود.

وی گفت: ماه رمضان ماه منتسب به قرآن و ولایت و به نوعی ماه امیرالمومنین(ع) نیز می باشد. لذا در صدد شدیم که محتوای دوره «مهدویت از منظر نهج البلاغه» که از سوی دفتر بنیاد بین المللی غدیر استان در ماه شعبان برگزار می شد و با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبین مواجه شد، را به صورت مسابقه مجازی در ماه مبارک رمضان ارایه دهیم.

همچنین در این مسابقه از کتاب «مهدویت از دیدگاه نهج‌البلاغه»، اثر مهدى فقیه ایمانى که بیان گفتارهاى امام على(ع) و برخى از علماى اهل سنت درباره حضرت مهدى(عج) و مباحث مهدویت مى‌باشد نیز گنجانده شده است.

حق شناس در ادامه عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان دو مسابقه مجازی از سوی بنیاد علمی غدیر در نظر گرفته شده که شامل «مهدویت از منظر نهج البلاغه» که در نیمه اول ماه مبارک رمضان برگزار می شود و مسابقه «قرآن از منظر نهج البلاغه» می باشد که این مسابقه در نیمه دوم مبارک رمضان برگزار می شود.

وی با اشاره به زمان مسابقه بیان کرد: مسابقه «مهدویت از منظر نهج البلاغه» از روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه سالجاری مصادف با پنجمین روز ماه مبارک رمضان آغاز و تا روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت ماه سالجاری ادامه دارد و به نفرات برتر مسابقه جوایزی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به بحث معرفی امام زمان(عج) در نهج البلاغه تصریح کرد: در نهج البلاغه ویژگی های متعددی از امام زمان(عج)، یاران امام، حوادث آخرالزمان، توصیه های امام زمان به منتظران ایشان و اشاره ای به دوران طولانی غیبت و رخدادهای عصر ظهور بیان شده که خطبه های ۱۳۸، ۱۵۰، ۱۸۷، ۱۸۲ و حکمت های ۱۴۷، ۲۰۹، ۲۷۷ محور مباحث مسابقه می باشد.

حق شناس با اشاره به شرکت کنندگان از ده استان کشور در مسابقه گفت: امیدواریم با اطلاع رسانی به موقع تعداد شرکت کنندگان افزایش یابد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها