رمضان ماه استقامت است

امام جمعه بندر دیر گفت: ماه مبارک رمضان، ماه به مقاومت رسیدن است.
کد خبر: ۹۳۳۵۰۷۸
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

رمضان ماه استقامت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان در پیام صوتی با تبریک این ماه اظهار داشت: از این فرصت بسیار ارزنده و گرا سنگن برای عبادت و بندگی و انس با قران و روزه داری و کمک به نیازمندان و مواسات و دیگر اعمال خیر استفاده کنیم.

امام جمعه بندر دیر عنوان کرد: از همه مردم انقلابی استان بوشهر بویژه مردم شهرستان دیر بخاطر حماسه ای که آفریدید و حمایت هایی که از خدمتگزار خود داشتید تشکر کنم؛ شما با این اقدام انقلابی و آگاهانه خود نشان دادید که قدردان هستید و قدر خادمان خود را خوب می دانید و با این حرکت انقلابی خود امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا و آمران و ناهیان از منکر را دلگرم کردید و از دیگر سو دستاورد این حرکت مقدس شما در آینده در استان ما پدیدار خواهد شد.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) درباره عظمت ماه مبارک رمضان، گفت: روز و شب این ماه ارزشمند است و این تاج افتخار بر سر روزه داران است که خدا میزبان آنها است و در این ماه مسئله روزه داری و انس با قرآن و به تقوا رسیدن مطرح است و شقی و بدبخت کسی است که از آمرزش الهی در این ماه محروم بماند.
حسینی ادامه داد: اعمالی که انسان در این ماه انجام می دهد از اعمالی که در هزار ماه انجام می دهد برتر است و این ماهی است که آغاز آن رحمت و وسط آن مغفرت و پایانش اجابت و آزادی از آتش جهنم است.
وی با بیان اینکه برای هر چیزی زکاتی است و زکات بدن ها روزه است، خاطرنشان کرد: انسان روزه دار در حال عبادت خدا است گرچه در رختخواب خود خوابیده باشد و هنگام افطار دعای روزه دار مستجاب است.
امام جمعه دیر با اشاره به اینکه روزه آثار فراوانی همچون تربیتی، اجتماعی و بهداشتی دارد، ابراز کرد: از فواید مهم آن این است که روح انسان را تلطیف، اراده انسان را قوی و غرائض او را تعدیل می کند.
وی یادآور شد: ماه رمضان ماه صبر و استقامت است یعنی  وقتی انسان از عادات خود دست می کشد، طبیعی است این قدرت مقاومت در او تقویت می شود و می تواند در خارج از ماه رمضان در مقابل عادات زشت مقاومت کند و این ماه ماه مواسات و همدردی است.
حسینی گفت: با توجه به تشدید و گسترش بیماری کرونا، مردم همچون ماه های گذشته باز هم دستور العمل های بهداشتی را مراعات کنند تا به وضعیت زرد وارد شویم و آن وقت بتوانیم برنامه های دینی و معنوی را به طور کامل برگزار کنیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات