خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع):

نگاه جهادی غالب بر تحریم ها، نشأت گرفته از مکتب حاج قاسم است

سرهنگ حیدری گفت: نگاه جهادی بر تحریم ها غالب است و این نگاه نشأت گرفته از مکتب حاج قاسم سلیمانی است.
کد خبر: ۹۳۳۸۹۲۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

سرهنگ علیرضا حیدری فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اقدامات سپاه قزوین در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث کمک مومنانه بیان کرد: رزمایش کمک مومنانه سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و با میدانی عمل کردن نیروهای بسیج تبدیل به یک فرهنگ شده است.

وی گفت: همه آحاد و اقشار مختلف، معتمدین، خیرین، روحانیت به نوعی با فرمایش مقام معظم رهبری پای کار آمده اند و این عمل خداپسندانه از سوی بسیج فرهنگ سازی شده و از نیمه شعبان سال گذشته تا به امروز به صورت مداوم کمک های مومنانه در حال اجرا می باشد.

سرهنگ علیرضا حیدری فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین عنوان کرد: رزمایش کمک مومنانه در مناسبت ها و ایام مختلف ادامه دارد و در ماه مبارک رمضان در مرحله اول ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین افرادی که به جهت بیماری کرونا از قبل شناسایی شده اند و به نوعی اقشار آسیب پذیر می باشند توزیع شد.

سرهنگ حیدری اظهار کرد: همچنین به مناسبت میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) ۲۵۰۰ بسته معیشتی و گوشت گرم در سطح شهر قزوین توسط ۴ حوزه مقاومت توزیع شد که در این رزمایش کلیه حوزه ها و پایگاه های مقاومت سطح شهر قزوین پای کار بودند و با همکاری هیات امنا و روحانیت و خیرین این امر خداپسندانه اجرا شد.

وی افزود: مرحله پایانی رزمایش قبل از عید سعید فطر می باشد که ۲۵۰۰ بسته معیشتی دیگر در بین گروه هدف و افرادی که ذکر شد توزیع خواهد شد و در مجموع ۷۰۰۰ بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان از سوی سپاه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان قزوین توزیع خواهد شد.

سرهنگ علیرضا حیدری فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در ادامه تصریح کرد: در کنار همین کمک مومنانه، طرح مشترکی را با کمیته امداد امام خمینی(ره) با عنوان طرح «اکرام ایتام و محسنین» که فرم هایی به صورت مشترک چاپ و سازماندهی شده و در اختیار پایگاه های مقاومت بسیج قرار گرفته است تا بتوانیم کودکان بی سرپرست را تحت حمایت قرار دهیم که از حداقل پرداخت ماهانه ۱۰۰ هزار ریال آغاز می شود.

سرهنگ حیدری در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی اضافه کرد: این طرح موفق با تیم های مراقبتی نظارتی به کمک سایر دستگاه های مسوول استان آمده و سفیران سلامت ما با حضور در این طرح در محلات و منزل بیماران کرونایی موفقیت زیادی در پیشگیری از بیماری کرونا کسب کرد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات گروه های جهادی سپاه امام حسن مجتبی(ع) افزود:اردوهای جهادی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا به امروز در حال انجام است که ۳۶ خانه محروم در سطح شهر قزوین و خارج از شهرستان با توجه به اینکه حوزه فعالیت ما محله و منطقه محور می باشد شناسایی، مرمت و بازسازی شد.

سرهنگ علیرضا حیدری فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین با اشاره به اینکه امروز اقدام جهادی برای رفع مشکلات جامعه یک نیاز اساسی است یادآور شد: امروز نیاز است نگاه انقلابی حاج قاسم، مرد میدان و مرد عمل بودن را همه دستگاه ها الگو و مبنای عمل قرار دهند و اگر الگو و مبنای عمل همه دستگاه های اجرایی حاج قاسم باشد مطمنا تمام موانع در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال مانع زدایی از تولید نامگذاری شده، همه موانع مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه جهادی، بر تحریم ها غالب است بیان کرد: در برخی موارد دشمن با بیان کردن بحث و مطلبی چه مستقیم و چه غیرمستقیم به دنبال این است که نگذارد ما با اقتصاد مقاومتی به نتیجه برسیم. یکی از بحث های دشمن این است که با راه اندازی مجدد و احیا برجام می خواهد مانع پیشرفت های اقتصادی ما که با سرلوحه قراردادن اقتصاد مقاومتی است، شود و ما نسبت به توسعه اقتصاد، خود را ضعیف بدانیم اما با الگو برداری از حاج قاسم در عرصه های مختلف که یک سرباز ولایت بود باید بتوانیم سرباز خوبی برای انقلاب بوده و نقش آفرینی خوبی را برای مردم خود داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها