انقلاب اسلامی مقاومت را به فلسطینیان هدیه کرد

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی در مراسم مجازی مکتب حاج قاسم، مقاومت فلسطین و بیداری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به قدس و فلسطین که نقطه ضعف مسلمانان و موجب برتری غرب در مقابل اسلام بود فرهنگ مقاومت را هدیه کرد.
کد خبر: ۹۳۴۰۰۵۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار حسین اکبری روز چهارشنبه اظهار کرد: شکست یک میلیارد و اندی مسلمان در جنگ‌های مختلف تا پیش از انقلاب اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی بیانگر اوج ضعف و ناتوانی آنان در مقابل این رژیم بود.
وی بیان کرد: مسلمانان تا قبل از انقلاب اسلامی به دلیل تفکر قومی، سوسیالیستی، شاهنشاهی و سلطنتی نتوانسته بودند از اسلام در مقابل رژیم صهیونیستی دفاع کنند.
دکتر اکبری اضافه کرد: این انقلاب اسلامی بود که به عنوان نقطه عطفی در تاریخ توانست در مقابل زورگویی رژیم کودک کش صهیونیستی بایستد و مقاومت کند تا جایی که باعث شد نقطه دفاع و مذاکره‌ای که ۷۰ سال ملت فلسطین را سر کار گذاشته بود به حرکت مقاومت تبدیل شود.
وی با تأکید بر این که مقاومت توانست پاسخ ظلم رژیم صهیونیستی را بدهد تصریح کرد: شرایط در فلسطین ثابت کرد در شرایط کنونی لازم است دیپلماسی به نوعی پیوست حرکت مقاومت باشد زیرا مقاومت به تنهایی با هیچ یک از قدرت یا دیپلماسی قابل پیشرفت نیست.
اکبری ادامه داد: آن چیزی که امروز باعث می‌شود دپیلماسی، ۵+۱ را در یک طرف میز مذاکره و ما را در طرف دیگر این میز بنشاند اقتدار ایران در حوزه مقاومت است و این امر ثابت کرد کسی که در دنیا قدرت دارد از حقوق بین الملل برخوردار است و اگر قدرت نداشته باشد حقوق بین‌الملل برای آن قائل نیستند.
وی گفت: امروز مقاومت به عنوان قدرت تعیین کننده در میدان می‌تواند همه چیز را به دنبال خود بکشاند و اگر مقاومت وجود نداشته باشد دیپلماسی به تنهایی کارایی ندارد.
دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان کرد: وقتی ملت فلسطین بحث مذاکره و دیپلماسی را کنار گذاشتند و با ارتقای توانمندی خود وارد بحث مقاومت شدند توانستند آستانه تحمل رژیم صهیونیستی را از جنگ ۳۳ روزه به ۲۲، هشت و ۲ روزه کاهش دهند.
سردار حسین اکبری تأکید کرد: امروز دنیا شاهد این است که مقاومت ملت فلسطین در سه دهه گذشته با محوریت انقلاب اسلامی، با مرکزیت اندیشه امام خمینی (ره)، رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سربازی سرداران شایسته‌ای مانند شهید سپهبد قاسم سلیمانی توانست خیلی از معادلات غیر ممکن اروپایی‌ها را برهم بزند.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی که تا دیروز کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه و سودان را بمباران و بیش از ۱۰۰ قطعنامه علیه آن‌ها صادر کرد امروز احساس تهدید و انتقام از جانب حزب الله و حماس باعث شده است تا این رژیم احساس ترس کند.
دکتر اکبری اضافه کرد: رژیم صهیونستی اگر روزی در دژی محکم زندگی می‌کرد امروز در یک ساختمان شیشه‌ای قرار دارد و اگر سنگی به جبهه مقاومت پرتاب کند در یک اقدام مقابله به مثل ممکن است کل ساختمان آن‌ها فرو بریزد.
وی تأکید کرد: هرچند رژیم صهیونیستی و اسکتبار جهانی سعی می‌کنند از هیمنه آن‌ها کاسته نشود اما شواهد نشان می‌دهد در درون منطقه و در سطح بین الملل شکست خورده‌اند.
سردار اکبری استفاده از واژه دفاع مقدس به جای جنگ، مرجعیت، فرهنگ جهاد، شهادت، تقویت ارزش‌ها، الگوی جمهوریت و اسلامیت، ولایت فقیه، استقلال، مقاومت حمایت از مظلومان و مستضفعان، سلطه‌ستیزی، حمایت از مقاومت، انجام اقدام‌های بشر دوستانه، مهربانی و هوشمندی را از شاخص‌های قدرت نرم شهید سلیمانی در حوزه ارزش‌ها عنوان کرد.
وی درباره نام‌گذاری نیروی قدس از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز گفت: انتخاب این نام آفندی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نیروی قدس سپاه نشان داد که قدس یک بحث اساسی و جدی در جهان اسلام است.
اکبری ادامه داد: با وقوع انقلاب اسلامی بسیاری از مولفه‌ها عوض شد تا پیش از این، شوروی سابق و آمریکا به عنوان نماینده تفکر کمونیسم و امپریالیسم با دین مخالف بودند به همین دلیل وقتی ایران با رژیم بعث و صدام و نه با مردم و کشور عراق درگیر شد همه دنیای غرب و ضد اسلام به دلیل این که با دین مشکل داشتند در مقابل ایران قرار گرفتند و ایران با آن‌ها مقابله کرد.
دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان گفت: انقلاب اسلامی بسیاری از ارزش‌ها از جمله عاشورا، ایثار، شهادت، جهاد در راه خدا و پیروی از ولایت فقیه را احیا کرد و توانست قدرت خود را در مقابل تهدیدهای قدرت سخت، نرم و نظامی دشمن تثبیت کند.
انتهای پیام/
منبع: ایرنا
ارسال نظرات