خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین

ابلاغ الکترونیکی بیش از 1 میلیون اوراق قضایی در دادگستری کل استان قزوین

حجت الاسلام قدرتی گفت: طی سال گذشته از سوی محاکم استان بالغ بر یک میلیون و 330 هزار اوراق قضایی از قبیل ابلاغ، اخطار، احضار و غیره برای طرفین پرونده به صورت الکترونیکی ارسال شد.
کد خبر: ۹۳۴۰۵۰۰
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قروین، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: طی سال گذشته از سوی محاکم استان بالغ بر یک میلیون و 330 هزار اوراق قضایی از قبیل ابلاغ، اخطار، احضار و غیره برای طرفین پرونده به صورت الکترونیکی ارسال شد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: برای ابلاغ این پرونده ها به شیوه سنتی و آن چه در گذشته انجام می گرفت، دست کم باید بیش از 2 میلیون و ششصد هزاربرگه چاپ می شد که با این روش نوین در مصرف کاغذ صرفه جویی مطلوب بعمل آمده است.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اینکه طی سال 99 ، 88 درصد اوراق، الکترونیکی ابلاغ شده است اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه در سال 98، بحمداله شاهد افزایش 5 درصدی در ابلاغ اوراق قضایی به این روش بوده ایم.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح نمود: ابلاغ الکترونیک در حفظ حریم خصوصی افراد بسیار موثر است، از سوی دیگر با جلوگیری از تجدید اوقات رسیدگی به پرونده ها ، در ارتقاء سرعت رسیدگی قضایی و کاهش اطاله دادرسی نقش اثرگذاری خواهد داشت.

گفتنی است: شهروندان و طرفین پرونده می توانند با ثبت نام در سامانه ثنا از طریق آدرس https://sana.adliran.ir اوراق پرونده را به صورت الکترونیک دریافت نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها