خبرهای داغ:

لشکر شکست خورده تکواندوکاران پناهنده ایرانی در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک توکیو

ورزشکاران ما به ویژه تکواندوکاران با دیدن سرنوشت کسانی که مهاجرت شان، چون کیمیاعلیزاه و راحله آسمانی و کسرا مهدی پور و .. است در انتخاب مسیر درست پیشرفت، دقت عمل بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۴۰۷۸۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهاجرت کیمیا علیزاده، تکواندوکاری که او را یکی از بانوان تاریخ ساز عرصه ورزش کشور قلمداد می‌کردند در ماه‌ها شاید سال اول مهاجرت پر سر و صدایش برای همگان جای تعجب و حتی گمانه زنی‌های بسیاری داشت، اما کم کم با گذشت زمان این گمانه زنی‌ها به انتظاری برای دیده شدن او در مجامع بین المللی و به ثمر نشستن ادعا‌هایی تبدیل شد که کیمیا و شوهرش بر آن پافشاری داشتند.

او بعد از مهاجرتش در نامه‌ای سرگشاده، خطاب به مردم ایران چنین نوشت: «اجازه دهید حالا آزادانه هویت سانسور شده ام را معرفی کنم. می‌گویند: کیمیا پس از این چیزی نخواهد شد، خودم از این هم فراتر می‌روم و می‌گویم قبل از این هم چیزی نبوده ام، من کیمیا علیزاده نه تاریخ سازم و نه قهرمانم، نه پرچم دار کاروان ایران..»

حال که تقریبا دو سال از نامه سر تا پا بی انصافی و وطن فروشی کیمیا و صحبت‌های ناراست او از وضعیت زنان و ورزشکاران زن می‌گذرد! خبری به صورت گسترده از این ورزشکار پناهنده ایرانی مخابر شد، «کیمیا علیزاده در کسب سهمیه المپیک توکیو ناکام ماند» اتفاقی که از سوی بسیاری از کارشناسان ورزشی بع دزا مهاجرت او پیش بینی می‌شد.

این تیتر کوتاه، اما تلخ که می‌تواند برای بسیاری دیگر از ورزشکاران درس عبرتی هشدار دهنده باشد از سوی دیگر مهر تأیید بر معرفی کیمیاعلیزاده از خودش در آن نامه سرگشاده خطاب به ملت ایران، است. آری! او نه تاریخ ساز است و نه قهرمان.. او به راستی هیچ چیز نیست! جز بانویی بی هویت و ورزشکاری که پناهندگی هم نتوانست از افول او جلوگیری کند بلکه در سراشیبی بیشتری قرار داد!

دیروز؛ ملی‌پوش سابق تکواندو ایران که در قالب تیم پناهجویان در مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا حاضر شده بود، در مرحله نیمه نهایی به مصاف فانی تزلی از یونان رفت و با شکست ۳ بر یک و عدم راهیابی به دیدار نهایی، در کسب سهمیه المپیک ناکام ماند.

البته این سرنوشت کیمیا به تنهایی نبوده و نیست، این تراژدی، سرنوشت کسانی است که مزدورانه و نابخردانه از روی پشت پا زدن به ساحت مقدس اسلام، فروختن وطن برای رسیدن به تمایلات نفسانی و چشم بستن بر مهربانی مردم و نظام، به بدترین شکل ممکن ترک وطن می‌کنند! در این دوره از مسابقات انتخابی رشته تکواندو، قاره اروپا شاهد انبوهی از ورزشکاران پناهنده ایرانی بود که تقریبا هیچ کدام نتوانستند موفق عمل کنند و همین موضوع به سوژه تاسفباری برای ورزش ایران بدل شده است.

راحله آسمانی دیگر ملی‌پوش سابق کشورمان و فعلی تیم بلژیک نیز با شکست در دیدار دوم از دستیابی به سهمیه المپیک بازماند. آسمانی در این مسابقات ابتدا با نتیجه ۲۴ بر ۱۰ تئودورا میتروویچ از مونته‌نگرو را شکست داد، اما در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۷ بر ۱۴ مغلوب سووی میکونن از فنلاند شد و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند. در روز نخست این رقابت‌ها، احسان نقیب‌زاده، امیرمحمد حسینی، دینا پوریونس و کسرا مهدی پور، ۴ تکواندوکار سابق ایران که در قالب تیم پناهندگان به میدان رفتند نیز از دور رقابت‌ها حذف شدند.

از طرف دیگر ورزشکاران ما به ویژه تکواندوکاران با دیدن سرنوشت کسانی که مهاجرت شان، چون کیمیاعلیزاه و راحله آسمانی و کسرا مهدی پور و .. است در انتخاب مسیر درست پیشرفت، دقت عمل بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/*
روژان زندیه/طنین یاس*
ارسال نظرات