دستگیری اراذل‌واوباش دخیل در درگیری شهرستان آستارا توسط پلیس گیلان

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با محکومیت نقشه دشمن در ایجاد اختلاف بین اقوام از شناسایی و دستگیری پنج نفر عوامل اصلی ایجاد درگیری شهرستان آستارا خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۶۸۳۱
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ حسین حسن‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و دستگیری پنج نفر عوامل اصلی ایجاد درگیری در شهرستان آستارا اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی استان گیلان با اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات همه‌جانبه موفق شدند پنج نفر از عوامل اصلی درگیری شهرستان آستارا را شناسایی و دستگیر کنند.

وی با اشاره به جزئیات شناسایی و دستگیری اراذل‌واوباش سابقه‌دار توسط مأموران پلیس امنیت عمومی افزود: به دنبال انتشار خبر و تصاویری از درگیری اراذل‌واوباش در شهرستان آستارا و دستگیری آن‌ها توسط نیروی انتظامی، تعدادی از افراد سودجو با سوءاستفاده از احساسات مردم، سعی داشتند با ایجاد آشوب و بلوا، این درگیری خانوادگی را به اختلافات قومی و قبیله‌ای بکشانند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پرونده اراذل‌واوباش دستگیرشده تکمیل و به همراه متهمان برای رسیدگی در اختیار مرجع قضائی قرارگرفته است، افزود: نیروی انتظامی در برخورد قاطعانه با اراذل‌واوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی عزم جدی دارد.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد ناامنی و اخلال در امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز نیروی انتظامی است، گفت: مجموعه پلیس و دستگاه قضائی قاطعانه و با شدیدترین شکل ممکن با اراذل‌واوباش و افراد فرصت‌طلب برخورد خواهند کرد.

حسن‌پور با بیان اینکه وحدت اقوام گیلانی و اردبیلی همواره در طول تاریخ زبانزد و شهره عام و خاص است، افزود: مراودات فرهنگی بین این اقوام گویای عمق وحدت و همدلی میان مردم این دو استان است.

وی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و هوشیاری میان شهروندان گیلانی و اردبیلی و پرهیز از هرگونه شتاب‌زدگی بیان کرد: نقشه دشمن در ایجاد اختلاف بین اقوام محکوم به نابودی است و نباید اجازه داد درگیری‌های شخصی میان اراذل‌واوباش، باعث ایجاد خدشه در وحدت مردم شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان از هوشیاری، روشنگری و اقدام به‌موقع شهروندان و اقشار مختلف دو استان به دلیل اعلام همدلی، مودت و همبستگی با یکدیگر و اعلام انزجار و محکومیت اقدامات سوء اراذل‌واوباش و افراد معاند در اختلاف و درگیری‌های قومی تقدیر کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات