خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین

با متخلفین انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی برخورد قضایی می شود

قاسمی گفت: رویکرد شوراها تبلیغات در فضای مجازی است اما عین مجازات در دنیای حقیقی در دنیای مجازی نیز اجرا شده و با متخلفین انتخاباتی برخورد قضایی می شود.
کد خبر: ۹۳۴۹۵۱۶
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست هماهنگی نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر قزوین به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین، و با حضور منوچهر حبیبی رئیس ستاد انتخابات استان، شفیعی فرماندار قزوین، امینی معاون اداره کل اطلاعات استان و محمد قاسمی دادستان قزوین در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این نشست بیان کرد: امروز باید بپذیریم که انقلاب اسلامی با انتخابات عجین است و کمتر کشوری در جهان به این شیوه عمل کرده چرا که انقلاب اسلامی بر محور مردم استوار است.

وی گفت: رهبری امام فقید و مقام معظم رهبری راهبرد اساسی انقلاب بوده اما نمی توان نقش مردم را نادیده گرفت. سال ۱۴۰۰ سال انتخابات است که تاثیرات داخلی و جهانی دارد لذا باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنیم و لذا چه بسا دشمن بخواهد این محصول را در شرایط انتخابات درو کند و قطعا حضور تاثیرگذار مردم نقشه دشمن را نقش برآب خواهد کرد.

دادستان قزوین اظهار کرد: شورای اسلامی شهر ویترین پارلمان محلی شهر در کشور است. نمی توانیم افتخارات را سیاه نمایی کنیم کما اینکه کمبودهایی نیز وجود داشته باشد لذا در وهله اول متولی امر و نامزد انتخابات باید خود نماد رعایت قانون باشد. در بسیاری از دوره ها دیدیم که فرد رعایت چهارچوب کرده اما در ستادها برخوردهایی شده که شأن آن کاندید را زیر سوال برده اند لذا همه باید در چهارچوب مقررات عمل نماییم.

قاسمی در ادامه اضافه کرد: متاسفانه امروز مشاهده کردیم که بسیاری از نامزدها قوانین را طی ۲۴ ساعت گذشته پشت سر گذاشته اند لذا از نامزدها می خواهیم که با رعایت قوانین انتخاباتی سیمای شهر را به هم نریزند و تبلیغات فقط در مکان های جانمایی شده انجام شود.

وی با اشاره به تبلیغات در فضای مجازی با توجه به شیوع کرونا افزود: رویکرد شوراها تبلیغات مجازی است اما عین مجازات در دنیای حقیقی در دنیای مجازی نیز اجرا می شود.

دادستان قزوین اظهار کرد: یکی از مولفه هایی که می تواند نقش مهمی در انتخابات داشته باشد کاندیدا است که می تواند عوامل اجرایی را در اجرای انتخابات پرشور کمک نماید.

قاسمی تصریح کرد: دستگاه قضا از چند سال قبل ستاد پیشگیری از تخلف انتخاباتی را در استان ها تشکیل داده و در واقع این ستاد نماد حاکمیت است و در همین راستا دو کمیته رسیدگی به تخلفات انتخابات تشکیل شد.

وی افزود: عمده تخلفات در حوزه تخلفات تبلیغاتی است که ما پرونده هایی در ماه گذشته و روزهای گذشته داشته ایم که نیاز به تذکر داشته است.

این مسوول قضایی اضافه کرد: عرصه خدمتگزاری در شورای شهر می تواند مفید و بهترین فرصت باشد تا بتوانیم از فعالان این عرصه در توسعه شهر کمک بگیریم.

وی افزود:تلاش ما اجرای قانون است که به تنهایی مقدور نیست بلکه کاندیداها می توانند در این راستا به ما کمک نمایند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها