خبرهای داغ:
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین؛

حماسه بزرگ انتخابات در استان، با امنیت کامل برگزار شد

حبیبی گفت: خوشحالیم که روز جمعه این رخداد سیاسی به حماسه بزرگ سیاسی مبدل شد و نقشه های دشمن نقش برآب شد و بار دیگر نظام جمهوری اسلامی با اقتدار، انتخاب ملت ایران بود.
کد خبر: ۹۳۵۲۱۱۹
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

 

 منوچهر حبیبی رئیس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ظهر امروز در ستاد انتخابات استان و در جمع خبرنگاران بیان کرد: همه ما خوشحالیم که روز جمعه باشکوهی خلق شد. انتخابات خرداد ۱۴۰۰ سه ویژگی بارز داشت.

وی گفت: اولین ویژگی شامل مشارکت بالای مردم بود که دنیا را متحیر کرد و مردم در این روز شگفتی بزرگی آفریدند و در همین راستا، در استان قزوین میزان مشارکت ۵۲ ممیز ۱۴ درصد بوده و به نظر می رسد میزان مشارکت استان ها از متوسط کشوری بالاتر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با تفکیک شهرستان های استان در میزان مشارکت عنوان کرد: بیشترین آمار مشارکت مربوط به شهرستان آوج است که با ۷۶ درصد، بویین زهرا ۷۰، قزوین ۴۵ درصد، آبیک ۶۱ درصد، البرز ۴۸ درصد و شهرستان تاکستان ۵۷ در انتخابات مشارکت داشتند. لذا مشارکت بالا ویژگی بارز انتخابات بود.

وی با اشاره به ویژگی دوم که امنیت کامل در برگزاری انتخابات بود، افزود: دشمن برنامه ریزی کرده بود که انتخابات برگزار نشود و لذا به دنبال ایجاد ناامنی بویژه در استان های مرزی برای اغتشاش بود و به طور میانگین روزی دو فراخوان صادر می کرد که مردم در انتخابات شرکت نکنند و برای ناامنی تجمع کنند اما با توکل به خدا و همراهی مردم و دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و حفاظتی این انتخابات در امنیت کامل برگزار شد و کمترین میزان تخلفات را شاهد بودیم لذا از مجموعه انتظامی و نظامی و حفاظتی و اطلاعاتی که برای ایجاد امنیت تلاش کردند تقدیر می شود.

حبیبی در ادامه با اشاره به سومین مولفه تفاوت انتخابات ۱۴۰۰ با سایر انتخابات کشور تصریح کرد: این ویژگی رعایت دستورالعمل هاب بهداشتی با توجه به شرایط کرونایی بود. مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی چ در صحنه حاضر شدند و حتی یک مورد تخلف بهداشتی به ستاد گزارش نشد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد شعبات در فضای باز بود و جا دارد از همه مردم صمیمانه قدردانی کنیم که این شرایط خوب را برای خلق بزرگترین حماسه ها ایجاد کردند.

وی افزود: خوشحالیم که روز جمعه این رخداد سیاسی به حماسه بزرگ سیاسی مبدل شد و نقشه های دشمن نقش برآب شد و بار دیگر نظام جمهوری اسلامی با اقتدار، انتخاب ملت ایران بود.

حبیبی با اشاره به آرا ریاست جمهوری در استان گفت: در حال جمع بندی و تنظیم صورت جلسات و تجمیع آرا هستیم و تا این لحظه بیشترین آرا مربوط به سید ابراهیم رییسی است که بیش از ۶۴ درصد از آرا استان را به خود اختصاص داده است. اما جمع بندی نهایی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: در بحث شوراها نیز شمارش به اتمام رسیده و در حال صورت جلسه می باشد. لذا امیدواریم تا پایان امروز جمع بندی نهایی انجام شود و گفتنی است بیشتر شهرهای ما تکلیف آرائشان مشخص است و تخلفات قابل ملاحظه ای که در روند انتخابات خلل ایجاد کرده باشد، در استان وجود نداشته است.

حبیبی گفت: تخلفات گزارش شده مربوط به موضوعاتی است که خارج از شعبات اخذ رأی بوده و در حال پیگیری است اما در مجموع در محدوده شعبات ما تخلفی گزارش نشده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها